• LillaMandarin

hur länge e magen uppblåst efter operation?

För snart 2 veckor sedan gjorde jag en gallblåseoperation. De började medd titthål men var sedan tvugna att konventera över till öppen operation..

Min mage blåstes upp och blev lixom uppsväld.
    Hur länge kommer detta hålla i sig??
    Ser ut som jag e gravid faktiskt...:/

• Svar på tråden hur länge e magen uppblåst efter operation?
  • MoSv74

Jag har oxå gjort både titthål och öppen op. Men jag var inte uppsvälld alls.
    Vid titthål så blåser dom ju upp magen och tippar en bakåt. iaf på mej,jag op en njure. Jag hade vääääldigt ont i bröstet efteråt.Kunde knappt ta mej ur sängen. Och hosta var inte ens att tänka på.=(

Du kan ju ringa och fråga nån på sjukhuset hur länge det ska vara så.

• Helle68

Jag opererades för samma sak för några år sedan. Magen var jättesvälld i ett par månader, kanske något längre, men sedan försvann det. Kondisen försvann också i samband med operationen och kom tillbaka ungefär när magen blev "platt" igen.

• Starkast

Den värsta svullnaden sitter inte i så där jättelänge, men en del. Jag har förtfarande lite kvar efter min sista op(av 4), en enkel laparoskopi för 1år sen.

En kompis som opererade cancer i tarmen var synligt svullen i nästan 5år innan det försvann.

Det kan nog vara ganska olika skulle jag tro.

• LillaMandarin

Oj så länge alltså :/

Känns ju så fruktansvärt tråkigt att när man precis lämnat mammakläderna bakom sig så går det en månad och sen får man börja ha dem igen, pga av en operation som gjort att man blivit så uppsvälld...

• Starkast

Ja det är trist, men ändå en ganska lindrig sak med tanke på hur det skulle varit om kirurgerna inte fanns...

• Jumsan83

jag har gjort titthåls operation på mig tog dom bort gallsten och även hela gallblåsan var svullen i några veckor en del trodde jag var gravid men svullnaden la sig efter några veckor...

Svar på tråden hur länge e magen uppblåst efter operation?