Vad är en månad? 4 veckor eller 1:a till 1:a?
Har hundvalp och en massa saker ska göras vid en massa olika månadsangivelser, men vad är en månad i detta fall? Räknar man fyra veckor som en månad eller räknar man en kalendermånad?
Har hundvalp och en massa saker ska göras vid en massa olika månadsangivelser, men vad är en månad i detta fall? Räknar man fyra veckor som en månad eller räknar man en kalendermånad?
Som en kalendermånad kan jag tänka mig.
Jag har räknat med 4 veckor.
Så mycket klokare jag blev nu!
Spontant så skulle jag räkna fyra veckors, men när jag tänkte efter så började jag tveka..
Min lillkille är född på julafton, och jag undrade samma sak, bäst är nog att fråga din uppfödare vad hon tycker är en månad?..
Men i alla fall, jag frågade SKK, inför en utställning, och dom tyckte att min hund är fyra månader den 16 april tror jag det var, medans jag själv skulle säga 24 april...
Vad är det det handlar om?
undrar samma vad hanlar detta om
Vadå vad det handlar om? Jag vill veta vad som räknas som en månad. Kanske har förklarat dåligt i ts, men vet inte hur jag ska förklara bättre.
1 månad räknar jag som 4 veckor, för räknar man 1:a till 1:a blir det ju mer än 1 månad
Räknar du alltid så? Eller bara när det gäller djur?
Pumpkin:
Spelar ingen större roll egentligen efter som det bara diffar på några dagar egentligen. Blev bara mest konfunderad när jag kom på mig själv med att tveka. Störst betydelse har det vid utsällning för oss eftersom vårt deltagande är beroende av hur de räknar. Har skickat ett mail till SKK redan.
Jag skrev tidigare att jag spontant räknar fyra-veckors, menar att jag INTE räknar fyra-veckors.
Jag räknar månad som kalendermånad. Förstår inte riktigt hur man kan räkna det annars...
Men å andra sidan så verkar det förhålla sig på ett annat sätt vad gäller det där med hundarna... *S*
Det är datumet som valpen är född som räknas...
Alltså för att komma in på en utställning eller vara med på kurs så är det 4mån från födelsedatumet som gäller.... Inte när valpen är 16veckor...