• KasperSixten

Konstanta ihållande sammandragningar/förvärkar?? någon som har varit med om det?

Hej,

har haft en hel del sammandragningar nu i slutet av graviditeten, är idag på 40+3 och idag så har de nästan varit konstanta, försvinner inte ens när jag villar. De kan hålla i sig i ett flertal 10 tals minuter.

Gör inte direkt ont men det är obehagligt (inte så lätt att gå omkring med en "badboll" i magen).

Är någon som varit med om detta? Tror ni att det kan vara förlossning på gång?

//K

• Svar på tråden Konstanta ihållande sammandragningar/förvärkar?? någon som har varit med om det?
  • fia sthlm

Det låter definitivt som det är på g.
    Men håller sammandragningarna i sig i fler minuter? släpper dom inte däremellan?
    Man brukar säga att om vila inte göra att dom slutar så är dom riktiga även gäller oxå om man tar ett varmt bad..

• KasperSixten

Sammandragningarna sitter i väldigt länge, hade lite koll på klockan i morse och så var det väl upp mot 10-15 min. När de väl har "slutat" så kommer de tillbaka om jag bara flyttar mig en aning. brukar göra avslappningsövniningar men även under dessa så kommer sammandragningarna tillbaka.

Gör ju inte ont utan är mest obehagligt. Vll ju att Grabben ska komma ut så man går ju här och hoppas att detta ska vara ett tecken.

//K

• fia sthlm

Ok så dom håller i sig flera minuter i sträck vanliga värkar brukar ju släppa inom en minut och sen komma tillbaka med några minuters intervaller.
    Men det borde ju vara ett tecken på att det är dax och du är ju i vecka 40 så länge till behöver du nog inte vänta hur som

• Tjejan83

Hej! jag vet precis vad du menar för slags ihållande värkar. Jag hade så vid flera tillfällen (à flera timmar åt gången) under sista veckan innan förlossningen satte igång. Smärtan satt i nedre magen och nedre ryggen och var verklgen intensiv och smärtsam emellanåt, men smärtan var som sagt konstant istället för att vara som värkar (dvs. avgränsade). Ca en vecka senare satte det igång, när jag var i v. 40+5. tror absolut att det kan vara på g för dig. stort lycka till!

• KlöverEss

Jag hade precis likadant i torsdags! det började vid tio på förmiddagen och värkte i stort sett konstant med ett par mindre uppehåll fram till sex-sju tiden på kvällen. Ett par gånger gjorde det ganska så ont men största delen "värkte" det "bara" igår var det inte mycket som hände några få förvärkar.

Idag har jag mått illa haft halsbränna och samma värk imorse men under eftermiddagen gick slemproppen (måste vart den) och jag har sedan dess haft värkar istället. Har inte klockat dom direkt men det kan väll vara 3-4 stycken i timmen. Har gjort lite ont den näst senaste gjorde ännu ondare men den förra gjorde bara "ont"

Hoppas verkligan det är på gång nu! så det inta bara är förvärkar ett pinvärkar eller nått sånt!
    tilläggas kan väll att jag är i 39+6

Svar på tråden Konstanta ihållande sammandragningar/förvärkar?? någon som har varit med om det?