• softsofie

bulgarien....massor med frågor!

vi har pratat om att fara till bulgarien hela familjen,ev i augusti
    Sambon,jag och våra 2 barn.
    Wille är 2 år blir 3 år i oktober,felicia blir 1 år i juni.
    vi funderar även på att ta all inclusive,nån med erfarenhet av det?
    för och nackdelar?
    vi har kikat på tsarevo och sunny beach
    nån som har erfarenhet av bulgarien  och all inclusive eller av dessa hotell?

Blue Village Serenity Bay ligger i tsarevo

Blue Star Victoria sunny beach

Blue Star Majestic sunny beach

• Svar på tråden bulgarien....massor med frågor!
  • Ulrisa

Hej! Jag har inte varit på någon av dessa hotell, men har oxå funderat på bluestar victoria och bluestar majestic.. vi var i Bulgarien -05 på sunny beach jag min sambo och vår då två 1/2 åriga son.. vi va där i slutet av Augusti och vår son fyllde 3 i nov det året..

då åkte vi med apollo och bodde på Kotva hotell ganska fint hotel med toppen pooler.. men va väldigt anpassat till Ryssar och tyskar kände vi..
    nu har vi dock beställt resa till turkiet i maj.. men vi vill absolut till bulgarien igen!

Allinclusive vet jag inte om vi ska välja nästa gång, maten är billig där.. men iof är det ganska skönt med allinclusive när man har små barn..
    jag tyckte iaf att det va jättemysigt på sunny beach! min son åt inte så mycket han är väldigt kräsen.. men på flera ställen säljer de pannkakor som görs på plats med choklad eller sylt det gillade han!

När i Augusti hade ni tänkt resa? vi va där från 25 aug till 2 sept.. då va det varmt och skönt men senare ska man nog inte åka.. i mitten av sept börjar det bli kyligt..
    Ha en trevlig resa! hoppas ni får det bra!

(¯`°?.¸ ღ Isak 021119 ♥ ♥ ♥ Elina 061019 ღ ¸.?°´¯)
  • softsofie

hej,
    vi har funderat på att åka i början eller i mitten av augusti någon.

• Sara K

Hej!
    Jag var i bulgarien (sunny beach) med mina två barn, då 10 mån samt 2.4 år.
    Var där i juni förra året.
    Bodde inte på något av dom hotell du skriver utan på hotell Iskar (reste mer fritidsresor).
    Jag skulle nog inte ta All inclusive till bulgarien faktiskt..  (skulle iofs inte göra det öh taget utomlands, tycker halva grejen är att gå ut på kvällen o strosa och sätta sig på olika resturanger).
    Vi hade frukost och det var skönt med två barn!
    I övrigt är ju maten i bulgarien riktigt tråkig så vi åt mycket pannkakor o kycklingkebab som serveras i varje gatuhörn!! Såå gott och väldigt billigt!
    Det är barnvänligt i bulgarien, dom gillar barn jättemycket så det var enkelt att gå ut o äta med småbarn! Barnstolar finns och det är okej att dom stojar o springer omkring lite!
    Jag tycker mycket om bulgarien och åker faktiskt tillbaka nu igen i slutet av maj!!
    Undrar du något annnat så fråga gärna!

Sara, stolt mamma t. Stella -05 o Wiggo -06!!
  • Emzas

Jag ska åka till Sunny Beach i slutet av maj så jag hänger på här i tråden för att se om det finns några tips...

är de duktiga på engelska? Dottern är jätteallergisk mot ägg och jag måste se till att försäkra mig om all mat hon får i sig...

• Sara K
    Emzas skrev 2008-02-26 19:54:00 följande:
    Jag ska åka till Sunny Beach i slutet av maj så jag hänger på här i tråden för att se om det finns några tips...är de duktiga på engelska? Dottern är jätteallergisk mot ägg och jag måste se till att försäkra mig om all mat hon får i sig...
    Nej.. dom är faktiskt rätt värdelösa på engelska. Ta med dig en lapp där det klart och tydligt står att hon är jätteallergisk (på bulgariska alltså) och visa på resturanger o sånt.
    Vilket datum åker du? Vi åker den 28 maj.
  • katten janson

Var i bulgarien med min dotter strax innan hon fyllde 2. Var i Varnakusten då det ska vara lite mindre partyställe vilket kan vara skönt när man åker med barn.

Hade All inclusive och det var lite både och.
    Skönt att kunna gå och plocka dricka, glass, pannkakor och liknande när man ville. Men maten var ju sådär. Är ju inte det mest positiva med resan. Hade hellre ätit ute på kvällarna!!

• Emzas

Sara K

Vi åker 19 maj och hem den 2 juni. Ska bo lite i utkanten på ett hotell som heter Rose village... Åker med Detur från Östersund. jag, dottern och min mamma... tjej-resa! Vart ska ni bo?

• Sara K
    Emzas skrev 2008-02-26 21:37:06 följande:
    Sara KVi åker 19 maj och hem den 2 juni. Ska bo lite i utkanten på ett hotell som heter Rose village... Åker med Detur från Östersund. jag, dottern och min mamma... tjej-resa! Vart ska ni bo?
    Vi ska bo på hotell Galab. Ligger relativt centralt. (dock bara FF+, så hur standarden är återstår att se!!)
    Vi flyger med Fly nordic fr Arlanda.
    Denna gång åker jag, min sambo och våra två barn samt mina systrar m respektive och deras yngsta barn (13 o 15)! Så det blir gott om "barnvakter"!!Flört

Sista åkte jag o mina systrar med mina två, samt att dom hade med två av sina barn oxå. Då var det nästan tjejresa för oss!
  • asaA

Vi ska till Blue Village Serenity Bay i mitten av augusti, är också nyfiken på om någon har varit där?

• softsofie
    asaA skrev 2008-02-27 20:25:52 följande:
    Vi ska till Blue Village Serenity Bay i mitten av augusti, är också nyfiken på om någon har varit där?
    jag stod och valde mellan "ditt" hotell och victoria, men då blir det nog mest troligt victoria eftersom att vi vill ha all inclusive.
Svar på tråden bulgarien....massor med frågor!