Saker jag ångrar att vi inte köpte innan vi fick barn....
Hej alla!
Nu har min bebis hunnit bli 6 månader. Jag har gjort en lista på saker som ångrat att vi inte köpt och på saker som verkligen har blivit använt.
Jättebra och användbara grejer:
-Lennart Nilssons bok om graviditeten. UNDERBARA bilder! Oj, vad jag bäddrade i den som gravid .
-Mjuk "hundsäng" från IKEA istället för ett dyrt Babynest. Den var perfekt för Lova att ligga i när hon var nyfödd. Både när hon låg mellan oss i sängen och i soffan. Kostar bara 79 kr, ett klipp!
-Min amningskudde. Jätteanvändbar vid amning och senare som stöd när Lova lärde sig sitta.
-Näs-Frida. Det finns inget bättre. Köp hem både Näs-Frida och baby-näsdroppar innan bebisen kommer. Lova blev jättetäppt i näsan när hon bara var 5 dagar gammal.
-Mycket filtar i olika tjocklekar. Det är supersmidigt att kunna lägga på eller ta av om bebisen blir för kall/varm.
Jag ÖNSKAR att jag köpt eller lagt mer pengar på:
-En riktigt bra skötväska. Se till att skaffa en med mycket fack. Värmefack för nappflaska är superbra.
-Bra lådor till skötbordet. Vi har ett "Sniglar" från IKEA där vi bara slänger in allting på understa hyllan. Jag önskar att jag "hottat upp" det innan (har sett jättemånga tips här inne på FL vad man kan göra), för nu har jag knappast tid .
-Ett sånt där "badstöd" som finns att köpa saknade jag när Lova var mindre. Det kan vara lite jobbigt att hålla och tvätta samtidigt när de är så små.
-En bra blöjhink.
Ja, det var allt jag kom på nu tror jag . Kanske kan vara lite tips till någon i alla fall
.