• Eliin80

Vänjer magen sig vid Niferex?

Trodde att jag skulle klara mig undan biverkningar, men inatt har jag sprungit på toaletten 3 gånger...inte roligt alls.

Känns ju inte så skoj att stoppa i sig dessa tabletter om jag ska behöva ha det så här. Så är det någon som vet om magen kommer vänja sig vid järntabletterna? Jag är bara inne på min 7:e tablett...

/Elin

• Svar på tråden Vänjer magen sig vid Niferex?
  • Me o Mike

Är du lös i magen?? Det vanliga är ju att man blir HÅRD i magen!! Är du säker på att det är niferexen som spökar?

• memelie

jag var sten hår i magen hela tiden jag åt niferex!

**JAG HÖRS ALLTSÅ FINNS JAG**
  • Da Donna

Jag har oxå blivit kass i magen av dem... känner inte heller för att fortsätta ju

• LisaPI

av nitiflex blir man oftast hård i magen och avf. är nästan svart.
    Kan det vara något annat?

Hälsningar Elise

• Eliin80

Funderade också på om det kunde vara något annat än Niferexen, men jag har verkligen inte ätit något konstigt alls. Kommer i alla fall ta en tablett ikväll med, men får jag springa på toa inatt också, vet jag faktiskt inte om jag orkar med detta. Det är verkligen jättejobbigt att få sin nattsömn störd, jag har svårt att somna om också...

/Elin

• Clouds

Står i förpackningen att biverkningar kan vara diarre, förstoppning och/eller kräkningar.
    Så det är alldeles säkert tabletterna. Har precis börjat själv, men har bara ätit i 3 dagar. Hoppas verkligen att jag slipper biverkningar och hoppas att du snart också blir av med dina.

• MIC

Jag blev jättedålig i magen av Niferex De förstat vå månaderna var jag hur hård i magen som helst och sen precis tvärtom! Mitt tarmludd är redan dåligt pga laktosintolerans och Niferexen som är väldigt starka gjorde att det blev värre. Försök att byta om det inte blir bättre!

• Who knows

JAg kan inte äta dem pga magen. Så visst kan det vara så.

• Babycakes79

Jag har haft stora problem med magen, förstoppning och ont som *#¤... Det blev så illa att jag blev inlagd pga inflammation i tarmen. Jag fick sluta med niferexen, men nu fyra veckor senare vill de att jag äter tabletterna två gånger i veckan.

De säger att man får större problem med magen om man var väldigt bra och "regelbunden" innan man blev gravid, och det var jag.

Är i v 31.

• Drömmerdrömmar

tror 1 av 1000 får biverkningar av niferex, antingen illamående, kräkningar, diare, eller förstoppning.. så det finns lite olika.. blir det inte bättre kan man ju äta hemofer järntabletter..

• Eliin80

Inatt hade jag tack och lov inga magproblem...Så jag hoppas verkligen att det var något helt annat.

Vet inte om det kan ha någon betydelse, men i förrgår åt jag ingenting alls efter att jag tagit tabletten, men igår åt jag middag ca 1½ timme efter att jag tagit tabletten...Magen kanske gillade det bättre...

/Elin

• NenneUm

Förra graviditeten åt jag niferex oxh gillade verkligen inte biverkningarna, alla jag känner har haft problem på något sätt med dom

Så denna graviditet (bf imorron!!) har jag ätit hemofer som finns på apoteket, ett mildare preparat med mindre biverkningar.
    Rådfråga på apoteket och med barnmorskan.
    Jag tycker hemofer funkat bra, fick upp järnvärdet med dom. (sjönk bara lite, va nere på 117, nu 120 igen)/ Jenny

• Bobbenn

Jag har inga problem alls. Fattar inte vad alla tjaffsar om

BF 27/3-08
  • Becka

Själv har jag blivit både hård och lös - antar av järntabletterna. Men det har stabiliserat sig.

• carro74

Jag mådde illa som attan i ca en vecka sedan var det inga problem. Nu märker jag inget av dem, jag tar min tablett på kvällen innan jag ska sova.

• Moa Plutten

hade ont i magen och var jätte hård men nu harjag ätit en hel karta och känner inte av dom

Svar på tråden Vänjer magen sig vid Niferex?