• Anonym

Vad vill mitt ex med dessa sms?

Fick två sms häromdan

"Hej XXX! Hur är läget nu för tiden? Har du det bra? Hur går det med din nya kille? Är han bra för dig? Kram"

och 35 minuter senare (jag hade inte sett/svarat)

"Jag tänker på dig ibland, gör du detsamma? Kram"

Vill han ha tillbaks mig eller försöker han bara vara trevlig?

• Svar på tråden Vad vill mitt ex med dessa sms?
  • Anonym (ä)

Kan nog vara lite vilket som. Han vill väl pejla läget och se om du är tillgänlig eller på.

Skickade han dem på kvällen igår tycker jag inte du ska läsa in för mkt för då var han säkert fyllemodig och sugen . Haha

Vill du att han ska vilja ha dig tillbaka?

• NadiaMi

"tänker på dig ibland" tyder på att han iallafall sitter och återupplivar gamla minnen. Kanske saknar han dig som vän, eller så saknar han det ni hade tillsammans när allt var bra.

Jag skulle dock mer eller mindre strunta i vad jag trodde att exet tänkte om jag skulle få några sådana meddelanden och helt enkelt låta det vara om jag inte själv tyckte att jag hade något intresse av att prata med exet.

Och om du är nyfiken på vad han vill kan du ju alltid skicka ett SMS och fråga...

• Anonym (n)

Om han bara hade frågat hur det var med dig osv hade jag tänkt att han bara undrade hur jag hade det(mer kompisstil). Men eftersom han nämner din kille och att han tänker på dig skulle jag tolka det som att han saknade mig och ev ville träffas(intresserad).

• Anonym

Anonym (ä) skrev 2008-02-24 11:11:14 följande:

Kan nog vara lite vilket som. Han vill väl pejla läget och se om du är tillgänlig eller på.Skickade han dem på kvällen igår tycker jag inte du ska läsa in för mkt för då var han säkert fyllemodig och sugen . HahaVill du att han ska vilja ha dig tillbaka?
    Haha. Nej jag fick dem i torsdagskväll. På ett sätt tycker jag det är en trevlig känsla om han saknar mig och vill ha tillbaks mig med tanke på att han betedde sig som en idiot i när vi var tillsammans. Men jag vill inte ha tillbaks honom alls. Det är bara skönt med upprättelsekänslan ;)
  • Anonym

NadiaMi skrev 2008-02-24 11:12:30 följande:

"tänker på dig ibland" tyder på att han iallafall sitter och återupplivar gamla minnen. Kanske saknar han dig som vän, eller så saknar han det ni hade tillsammans när allt var bra.Jag skulle dock mer eller mindre strunta i vad jag trodde att exet tänkte om jag skulle få några sådana meddelanden och helt enkelt låta det vara om jag inte själv tyckte att jag hade något intresse av att prata med exet.Och om du är nyfiken på vad han vill kan du ju alltid skicka ett SMS och fråga...
    Du har rätt.
    Jag struntar minsann i det!
  • Anonym

Anonym (n) skrev 2008-02-24 11:13:30 följande:

Om han bara hade frågat hur det var med dig osv hade jag tänkt att han bara undrade hur jag hade det(mer kompisstil). Men eftersom han nämner din kille och att han tänker på dig skulle jag tolka det som att han saknade mig och ev ville träffas(intresserad).
    Ok. Så tolkade jag det med.
  • Assis

Ha, han vill ha dig tillbaks. For sure så är han ute och fiskar!

• Anonym (n)

sorry, råkade blanda användningen av orden mig och dig lite hipp som happ i mitt tidigare inlägg

Svar på tråden Vad vill mitt ex med dessa sms?