Edith?
Hej!
Tycker ni, som min pojkvän, att Edith är ett avskyvärt namn?
Jag älskar det namnet, men min kille vägrar...
Vad tycker ni om det namnet?
Hej!
Tycker ni, som min pojkvän, att Edith är ett avskyvärt namn?
Jag älskar det namnet, men min kille vägrar...
Vad tycker ni om det namnet?
Jag tycker det är fint, MEN... Risekn är att barnet kan bli retad för det.. Fast i dag heter man ju allt möjligt... Stå på dig! det gör jag..(han vill Jakob och jag Lucas)
Inget fel på Edith, tycker jag, men kan du inte komma på något annat förslag som går hem lite bättre hos pojkvännen?
Självklart har vi många andra namn som vi båda gillar, men jag gillar Edith lite extra!
Jag har nästan börjat ge upp hoppet, han lär nog inte ändra sig...
Det är bara lite kul att se om andra oxå tycker att det är SÅ fult!
JAG gillar också Edith.
Men det är ju roligare med ett namn som killen gillar också
Jag gillar Edith! Ungar heter ju mycket konstigare saker nu för tiden...Edith är ju ett fint gammalt namn!
Spontant tycker jag att Edith känns alldeles för gammaldags. Men samtidigt tycker jag att det är tufft att våga välja lite annorlunda namn. Är av årgång 73, och då hette alla Jenny (men det gör inte jag
)
jag ÄLSKAR namnet Edit/Edith. Det finns med på min 10-i-topp-lista för tjejer... Du får övertala din kille.
SochE varför skulle man bli retad för man heter Edith???? Min son heter något MYCKET ovanligare men det vet ju inte hans kompisar. De tycker hans namn är precis lika normalt som Axel ochg Edvin och Elliot som varannan unge på dagis heter - barn har ju ingen tillgång till namnstatistiken! Det är bara vuxna som hajar till när de får höra vad min pojke heter och säger nejmen oj vilket fint och ovanligt namn...
Mitt kusinbarn heter Edith
Jag tycker namnet är jättefint !
Edith namn är gullig tycker jag. Jag har kusin som heter Editha stället. Jag funderade namnet Edith men i min familj har redan flera som heter Edith
.
Viktig att Ni är överens med din partner. Lycka till!!!
I dagens datorsamhälle betyder ju edit något
En av mina (behöver jag tillägga ingenjörs-)kompisar ville döpa sin dotter till Tilde Edit
Jag tycker Edith är jättefint, men jag skulle definitivt stava med ett h.
jag tycker det är helt okey. Vi tänkte själva döpa OM det blir en flicka till
Edith JESSICA Agnes. Så står på dig!
Kaya: Vad har din son för ovanligt namn då om man får fråga?
Jag jobbade inom äldrevården för ca 15 år sen och det är jättesvårt då att inte förknippa dom här gamla namnen med senila pensionärer med blöjor... Så jag har lite svårt för Edith, Signe, Märta, Hulda..
Däremot har jag samma problem, för jag gillar Ellen, men det vill inte min sambo. Så trist det är...
Kom igen nu Kaya, vad heter din son? Du kan ju inte säga A och inte B... Vi dör av nyfikenhet
Jag tycker att Edith är ett väldigt fint och häftigt namn!
Vad kul att så pass många tycker att det är ett fint namn! Ska visa detta för min kära sambo så kanske han ångrar sig!
Edith e fint!
Jag gillar verkligen Edith (Piaff
) Det är vackert! Det enda hindret jag kan tänka mig är likheten med engelskans "edit"? Småsaker!
gillar edith själv heter jag edittea i mellan namn....
jag älskar namnet