• linda820123

mat som stoppar diarré

hej!min dotter som är 7 månader har varit sjuk, fick vinterkräkan i torsdags då hon kräktes, var jätte lös i magen och hade feber. Senaste gången hon kräktes var tordags kväll,men diarrén är kvar. har börjat ge henne majsvälling men hon är fortfarande lös, men hon dricker inte så mycket för jag tror att hon inte tycker om det. vad mer kan man ge som stoppar? vågar inte riktigt ge henne den milda vällingen som hon brukar få,vet inte om det är så bra när hon är så lös,vad tror ni?

• Svar på tråden mat som stoppar diarré
  • Nervous wreck

Lite kokt ris eller blåbärs-puré kanske?

• Osefi

När min dotter var jättehård i magen sa dom att jag skulle undvika ris, blåbär, morötter, broccoli, majsgröt därför att det verkade förstoppande, då borde det funka i motsatt situation också.

• Ladyvoice

Hårda bananer och hårda päron är stoppande (mjuka =lösande)

Blåbär, morot rivet äpple....

Blåa vindruvor är stoppande...gröna är lösande.

vitt bröd, gärna rostat med mycket smör på...smörgås rån...ris....kokt potatis...

Undvik alla mjölkprodukter då man kan få en tillfällig laktosintollerans vid magsjuka..

• Bess

Fisk och kyckling e oxå ok att ge. Blåbär e stoppande, men det ska tydligen inte hinna ge så mkt effekt innan det kommer ut. E mest besvärligt då det missfärgar kläder.

Morot, banan, gröna äpplen, vitt bröd. Ge ingen mat med fibrer för det gör bara magen ännu lösare.

Ge ris- eller majsvälling eller ris- eller majsgröt åt henne. Det e snällt för magen o hon håller sig mätt.

Rent generellt så kan barn ha lös mage väldigt länge, efter att dom varit magsjuka. Så det gäller att hålla ut.

• 1977Maria Therese

Köp majs pure barnmats burk från semper det är stoppande sa BVC!

Också mosad banan! Ger ju fett också!

Svar på tråden mat som stoppar diarré