• Tesssssssan

Hur länge finns graviditetshormonerna kvar i kroppen efter missfall

Fick MA för fyra veckor sedan, skrapades för tre veckor sedan. Gjorde ett graviditetstest idag för jag ville veta att kroppen "nollställts" igen. Men detta visade (svagt) positivt. Jag är 99 % säker på att jag inte är gravid (typ skyddat sex). Ska man göra något åt det eller bara låta det vara? Hur länge kan hormonerna finnas kvar efter en skrapning? Man tycker ju att det borde gå över!!

• Svar på tråden Hur länge finns graviditetshormonerna kvar i kroppen efter missfall
  • ebben

Enligt mitt gyn kan det finnas kvar flera veckor........låt det bara vara.......

• Tesssssssan

Men flera veckor... Det är ju en månad sen missfallet? Blä! Jag som ville att kroppen skulle vara normal igen.

• Tesssssssan

Nån mer som vet mer om hormoner?

• Zack

Med mig ville de att jag skulle göra ett gravtest efter 1 månad för att se om gravhormonerna fanns kvar. Jag har hört att de kan finnas kvar upp till 7-9 veckor.

Vänta någon vecka och testa igen.

• Tesssssssan

OK, jag hittade en annan tråd här på FL som också sa 9 v. Så jag antar att det är normalt då. Känns konstigt men jag får väl acceptera det också. Tack för era svar.

• terran

När jag fick Mf så fanns hormonerna kvar i kroppen i ca: 4-5 veckor. Men så hade jag ju problem med det sista MF:et.

• Pyssel

Ja, det förklarar varför mina eksem inte kommit tillbaka än. =) Tack för infot!

• Tesssssssan

Pyssel: vadå eksem? Jag bara undrar... för jag har nämligen FÅTT eksem efter MA:t som jag aldrig haft innan.

Svar på tråden Hur länge finns graviditetshormonerna kvar i kroppen efter missfall