• lillalina

Hur länge kan man använda bugaboo?

Hej alla,

snart börjar det bli dags att beställa barnvagn för min del och det lutar allra mest åt att det blir en bugaboo. Hur länge kan barnet använda den innan den blir för liten? Är det bättre att satsa på en Urban jungel som verkar rymligare men saknar några av de funktioner som jag vill ha?!

/Lina

• Svar på tråden Hur länge kan man använda bugaboo?
  • SchumiFerrari

jag har sett bilder här på FL på normal stora 6åringar som får plats i Bugaboo...

*The Muppet!!! V39*
  • DecemberBebis

jag hade hellre satsat på en bugaboo , liggdelen till uj är såå liten och sittdelen kan du ju endast ha framåtvänd..
    har med sett stora barn , 2-4 år som får plats i bugaboon..

• SchumiFerrari

soojucy har en bild i sitt galleri med en 6åring i en bugga (tror det är en 6åring) under mappen tillfälligt ligger den

*The Muppet!!! V39*
  • LindaLii
    lillalina skrev 2008-02-24 17:12:09 följande:
    Hej alla, snart börjar det bli dags att beställa barnvagn för min del och det lutar allra mest åt att det blir en bugaboo. Hur länge kan barnet använda den innan den blir för liten? Är det bättre att satsa på en Urban jungel som verkar rymligare men saknar några av de funktioner som jag vill ha?!/Lina
    Det skiljer 2 cm i längd på sittdelen mellan UJ och bugaboo har jag läst. Har sett bilder på flera barn mellan 4-6 år som ledigt får plats i en bugga så den skulle jag satsa på om jag var du. Min son är 18 mån och det är först nu efter att ha testat ha vår bee framåtvänd som han vill åka så. Annars har han åkt mot mig i vår cameleon hela tiden. Inte skoj att behöva köpa ny vagn vid 6 månaders ålder om man inte vill tvinga barnet att åka framåt.
    ♥♥♥♥ Mamma till Max 3/8-06 och gravid i v 33♥♥♥♥
  • LindaLii
    SchumiFerrari skrev 2008-02-24 17:40:32 följande:
    soojucy har en bild i sitt galleri med en 6åring i en bugga (tror det är en 6åring) under mappen tillfälligt ligger den
    Hon heter SooJuicy
    ♥♥♥♥ Mamma till Max 3/8-06 och gravid i v 33♥♥♥♥
  • lillalina

Tack för alla goda råd! Det lutar verkligen åt en Bugaboo :) Den är ju svindyr men verkar på något sätt värd priset när man får så många olika funktioner.

Har ni prutat på era barnvagnar? Eller betsälla via nätet kanske för att få ner priset? Känner mig som en riktig nybörjare :)

/lina

• Stella81

Jag (och många andra här) har beställt på babytrader.eu, funkade jättebra! Då kostar vagnen ca 7500.

• Minipumpan

Hur fungerar det med garantin om man beställer från Tyskland?

• Stella81

2 års garanti. Jag har inte behövt använda den, men många i Bugabootråden vittnar om att det är bara att maila så kommer nya reservdelar med posten ifall något skulle gå sönder. Vilket iofs är ovanligt med buggan...

• kirsikka

Vill bekräfta det som sägs här ovan redan: min nästan 3-årig dotter har provsuttit båda Bugaboo Cameleon och UJ och Bugaboo är överlägsen på alla sätt. Hon sitter mycket bra i den, däremot är UJ alldeles för kort i ryggstödet för henne.

• ami
    Satu skrev 2008-02-24 21:42:23 följande:
    Vill bekräfta det som sägs här ovan redan: min nästan 3-årig dotter har provsuttit båda Bugaboo Cameleon och UJ och Bugaboo är överlägsen på alla sätt. Hon sitter mycket bra i den, däremot är UJ alldeles för kort i ryggstödet för henne.
    Har båda och Bugaboo är större i sitsen än UJ.
  • Stargirl

Vi köpte våran första Bugaboo (Frog) då sonen var 1,5 år. Våran andra Bugaboo (Cameleon) då sonen var nästan 2 år och han åkte i sin tills han var drygt 3 år.
    Nu har dottern en Cameleon och hon är 1 år. Man kan lungt ha den hela vagntiden ut.

Nu är hon 1 år vår lilla gumma
  • Diana och Thea

Thea är 2 och sitter som en prinsessa Ännu kan hon sitta länge i sin. Jag tror inte vi skulle behöva ngn annan vagn fast nu har vi köpt en Bugaboo Bee. Mest för att vi hoppas på en till bebis och då sparar vi på Cameleon vagnen då bebin får ta den sedan

• Sofia8

Min syster har en Bugaboo Frog (ngt mindre än Cameleon) hennes son som är 3 år åker fortfarande i sin fram och tillbax till dagis. Funkar kanon
    Vi har våran son som är 1 år i sin Cameleon. Han har fortfarande gott om plats.
    UJ´n är inte större i sittdelen inte om man mäter med ett måttband iaf. Tvärtom. Buggan tror jag är 1 cm längre. Det fanns en tråd om det för länge sen (när jag var gravid så det måste varit 2006)

• lillalina

Känns som att jag börjar bli riktigt bra på det här med barnvagnar nu :) Tack för alla tips! Det är svårt att veta vad man ska tänka på annars, nybörjare som man är :)

/Lina

Svar på tråden Hur länge kan man använda bugaboo?