• Jonna68

Är 37,7 feber?

Vi är oeniga här hemma. På netdoktor står det att normal temp hos barn ligger mellan 36,5-37,7 grader. Jag har dålig koll på vad hon brukar ha. Hon har varit sjuk i två-tre dagar, men jag tycker hon har varit pigg och frisk idag. Jag tycker att vi kan se det här som en feberfri dag och att hon kan gå till dagis imorgon.

Vad tycker ni? Hon hade 37,7 nu på kvällen.

• Svar på tråden Är 37,7 feber?
  • Ticktackuck

Tycker nog det ligger lite högt. Tror att de flesta har en bit under 37 normalt.

• Ameos

För vår son (och för mig) hade det varit feber.

• Analoga

Det är morgontemperaturen som räknas. 37,7 på kvällen behöver inte vara feber, däremot 37,7 på morgonen är lätt feber. Ta tempen imorgonbitti och den bör ligga under 37,5.

Har hon haft hög feber?

• Alicia05sMamma

Man brukar säga att normal temp är mellan +36 - + 38 grader. Men sedan beror det ju på om man är lågtempad eller inte. Ni kan ju avgöra en stor del till hennes allmäntillstånd. Är hon pigg, dåsig & hängig, osv.

(¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • NovaFilippa

När tog du tempen, hade hon nyss sprungit o stojjat eller suttit still?
    Hade nog räknat det som lite feber jag.
    Ni har ej tagit tempen fler ggr idag då?

• Busbellan

På alla sjukhus vi varit på med barnen har de sagt att normaltempen ska vara 36,5-37,5, men sen beror det ju såklart på vad barnet har för normaltemp.
    Min son t.ex har strax över 36 som normaltemp och han har absolut feber vid 37,5.

Mamma till Nora, August och Ella
  • Analoga
    Nogula skrev 2008-02-24 20:14:21 följande:
    På alla sjukhus vi varit på med barnen har de sagt att normaltempen ska vara 36,5-37,5, men sen beror det ju såklart på vad barnet har för normaltemp.Min son t.ex har strax över 36 som normaltemp och han har absolut feber vid 37,5.
    Men 36,5-37,5 är normaltemp på morgonen. På kvällen är 37,5 inte feber. Viktigt att skilja på morgon- och kvällstemp
  • Busbellan
    Analoga skrev 2008-02-24 20:20:24 följande:
    Men 36,5-37,5 är normaltemp på morgonen. På kvällen är 37,5 inte feber. Viktigt att skilja på morgon- och kvällstemp
    Ja, fast vi har varit inlagda länge och tagit tempen alla tider på dygnet, men ingen har någonsin nämnt att nån annan normaltemp än 36,5-37,5, men det kanske varierar från ställe till ställe.
  • Busbellan
    Nogula skrev 2008-02-24 20:31:44 följande:
    Ja, fast vi har varit inlagda länge och tagit tempen alla tider på dygnet, men ingen har någonsin nämnt att nån annan normaltemp än 36,5-37,5, men det kanske varierar från ställe till ställe.
    Alltså jag menar vad man säger till folk Inte att folk har olika normaltemp på olika platser
  • 1977Maria Therese

Upp till 38 sa barnläkaren var normal temp.

• 1977Maria Therese

vår tös är 5 månader.

• Wilowa

Min son hade 37,5 nu när han la sig, visserligen hade han feber tidigare idag, men han hade inte fått gå till skolan i morgon ändå. Han har varit jättesjuk och haft jättehög feber i en vecka och behöver vila sig mer innan jag ser honom som frisk. Vad jag försöker säga är att det beror på hur sjukdomshistorian ser ut. Har din dotter inte varit sjuk innan och är feberfri i morgon så tycker i alla fall jag att hon kan gå till förskolan i morgon. har hon däremot varit sjuk en längre period så skulle jag nog hålla henne hemma en dag extra! Min son har sådan tur att vi har sportlov här veckan som kommer och han är ledig. skönt för honom att f¨en vecka att piggna till sig på!

• lillamammsen

upp till 38 är normaltemp enligt barnmottagn här i stan, min son hade 37,7 och då sa de att det inte räknade som feber

• Jonna68

Tack för alla svar! Trixig fråga det här tydligen... Min dotter fick gå till dagis igår. Var så pass frisk. Här hemma hade hon klättrat på väggarna (och vi med).

Svar på tråden Är 37,7 feber?