Nakupenda mpenzi skrev 2008-02-26 18:04:48 följande:
Svar på #4Hejsan!Jag laddade ner photo filtre.. men jag vet inte hur det funkar, jag vet ju inte hur man gör läckra bakgrunder eller någonting..vet du hur det funkar då och om jag kan förminska bilderna i det med?
Jag hoppas du såg att det fanns en svensk språkfil att hämta också så programmet blir på svenska för det har jag så min förklaring blir på svenska.
I så fall öppnar du din bild och sedan går du in på Bild - Bildstorlek så kan du skriva in önskad storlek där och förminska bilden. Om du sedan vill fixa lite med bilden så finns en del effekter under Filter. Om man väljer PhotoMasque och där klickar på bläddraknappen där kan du välja lite efftekter och ramar (du ser förhandsvisning till höger där du också kan välja färg m m).
Verktygen till höger har samma funktioner som i många andra bildbehandlingsprogram.
Det du inte kan göra med det programmet är att jobba i lager (som man kan i t ex Photoshop) men man kan klistra in saker man klipper ut från en bild i en annan m m.
Finns ju en version av programmet där man kan använda lager men den kostar några kronor och den har jag inte testat.