• Anonym (Nån?)

Atarax mot ångest och oro??

Jag har fått Atarax 25 mg en halv 3 gånger dagligen. utskrivet av läkare för att jag oroar mig jämt och har ångest emellanåt.

Jag har nämligen fått extraslag på hjärtat av all stress och oro och äter seloken 25mg för detta, men ska då även rekomenderad Atarax.

Min fråga e då om nån annan ätit detta för oro och ångest oh om de hjälpt??
    Fick ni mycket problem med biverkningar??

Tack på för hand!!!!

• Svar på tråden Atarax mot ångest och oro??
  • Anonym (1)

jag tar lite högre dos än så mot allergi, atarax är ju även mot det. Har inte haft några direkta biverkningar förutom att man kan bli lite trött av dom.

• Anonym (jopp)

Jag fick Atarax mot ångest och oro. Hjälpte mig bra. Kommer inte ihåg hur många mg jag skulle ta. Jag skulle ta en tablett när jag kände oron eller ångesten komma krypande.

• Anonym (Nån?)

Jag fick Atarax för att bryta min ondacirkel med oro och ångest och komma på rätt fot. Har dehjälpt nån och hur länge kan man äta dem? Kan man sluta sen och s mår man ok?

• Lillwoodys

Jag fick Atarax för ångest och panik. För mig har dom verkligen hjälpt. Ångest och panik är ju inget jag har hela tiden så jag ska ta dom om det är så att jag ska göra något som jag vet att jag kan få panik av eller om jag känner att det börjar bli jobbigt. Det ända jag kännt är att man kan bli rätt trött som någon annan också skrev. Men som sagt för mig har dom hjälpt.

• Anonym (Elin)

Den hjälpte mig inte ett dugg, fick INGEN effekt.

• Anonym (snöängeln)

jag äter betydligt högre dos än dig, 2 tabl 4 gånger om dagen, och på mig fungerar dom inte...endast i kombination med andra lugnande så ger dom viss effekt... det mest verksamma är väl att man blir trött, vilket lite är meningen då dom används mot ångest/oro...

• Lost in universe

Jag tar  då och då 25x2 mg atarax, men inte mot oro, för det  hjälper inte men däremot för att somna de gånger jag har svårt att somna. De är som sömntabletter för mig.

• Anonym (Nån?)

Tack för inläggen!

Jag tog en halv vi 10.30 och tänkte dricka alkohol vid 7 ikväll kan man de?

Äter ni antidepp? Jag har diskuterat med min läkare om citalopram...Har sånt stresspådrag i kroppen...
    Jag äter seloken för mina extraslag på hjärtat oxå...

• Lost in universe

Jag äter antidepressiva, cipralex. Det hjälper kanon på mig. Jag tror de  hjälper på de som  verkligen har brist på serotonin. Många äter dessa tabletter i "onödan" utan att egentligen ha egentlig brist på serotonin, på dem hjälper de inte.

• Anonym

Atarax e en suverän ångest dämpande preparat.

Svar på tråden Atarax mot ångest och oro??