• Nera

Bra förskola i Kärrtorp/Johanneshov??

Sonen ska börja förskola till hösten då han blir två år. Ska besöka några i Kärrtorp i veckan (Ankaret, Arken bla). Nån som har nåt positivt eller negativt att säga om nån förskola??? Personal, pedagogik etc. Så svårt att välja... Dessutom hört att alla förskolor i området får mat från Skarpnäcksskolan!!!! Dvs mycket halvfabrikat, mat som hålls uppvärmd länge etc. Känns såååå dåligt att så små barn inte ska få hemlagad mat...:(

• Svar på tråden Bra förskola i Kärrtorp/Johanneshov??
  • HarryismyStar

jag har min son på Linden (hammarbyhöjden)
    helt underbart bra!!!
    de har egen kokerska som lagar bra mat!!

• Nera

låter toppen, blir avis;). men tror det blir för långt tyvärr, har ingen bil. nån annan som har barn i kärrtorp..??

• HarryismyStar

jag bor i skarpnäck med min son å de funkar jätte bra att åka komunalt!!

• Nera

jaha!! hur kommer det sej att ni valt just den förskolan? funderar på hur jag ska prioritera, blir helt virrig av att väga alla för- och nackdelar. hört många som säger att det viktigaste är att förskolan ligger i ens eget bostadsområde, för det är där de får kompisar och sen vill de leka efter dagis eller i parken etc när de blir större. men jag har funderat på en förskola i björkhagen som verkar bra, de har egen kokerska. men blir en halvtimme extra på morgonen. hur funkar det för er? bor alla barn utspridda eller de flesta i samma område som förskolan?

Svar på tråden Bra förskola i Kärrtorp/Johanneshov??