• Anonym (frågar!!)

Vad tjänar man på SDR ???

hej

jag har behov av att jtäna lite extra pengar jobbar heltid redan som det är och pluggar men tyvär har räkningarna börjat hopa sig och jag måste få in mer pengar / mån ..
    Har bara helgerna över nu och tänkte då att köra runt med reklam fixar man ju för att få in dom där kr som saknas...

Vet någon här vad man tjänar på SDR??

Har redan slängt ut annonser på tim jobb (inom vården, affär m.m) men just nu verkade det svårt så därför tänkte jag på SDR.

• Svar på tråden Vad tjänar man på SDR ???
  • EnHusMus

Du... När jag delade ut reklam fick jag ca 120kr för en hel dags jobb. Fick sortera själv... Och BARA trapphus.

Inte värt de i mina ögon...

• Anonym (frågar!!)
    EnHusMus skrev 2008-02-25 03:00:37 följande:
    Du... När jag delade ut reklam fick jag ca 120kr för en hel dags jobb. Fick sortera själv... Och BARA trapphus. Inte värt de i mina ögon...
    oj ja det var inte bra betalt alls ju tänkte man karnse kunde få ihop lite extra till räkningarna .. hmm
    vad har dom för tim peng eller är det beroende på hur många hushåll man har??

Har lite tur finns inga trapp uppgångar här bor utan för stan och hade tänkte söka här omkring då använder man bilen..

Men hur räknar dom ut lönen för en igenteligen?? är det tim penge eller?
  • EnHusMus

Hm... Det var ju kanske några år sen. Men jag kan tänka mig att det inte är så mycket bättre idag.
    Vad jag förstod de som fick man väl inte betalt per timma... Utan mer hur mycket man delar ut, hur många hushåll och hur ofta man delar ut.

Men ja säger de... Jag fick min reklam osorterad. Satt halva dagen å sortera de så de bara var att lägga i lådan/inkastet. Sen andra halvan och dela ut.
    Suck... För kanske 8timmar fick ja ynka 120kr. Vad kan de då bli om man gör de oftade... Tror ju knappast att de någonsin handlar om tusenlappar... Om ens över 1000kr.

• Anonym (frågar!!)
    EnHusMus skrev 2008-02-25 03:18:24 följande:
    Hm... Det var ju kanske några år sen. Men jag kan tänka mig att det inte är så mycket bättre idag. Vad jag förstod de som fick man väl inte betalt per timma... Utan mer hur mycket man delar ut, hur många hushåll och hur ofta man delar ut.Men ja säger de... Jag fick min reklam osorterad. Satt halva dagen å sortera de så de bara var att lägga i lådan/inkastet. Sen andra halvan och dela ut.Suck... För kanske 8timmar fick ja ynka 120kr. Vad kan de då bli om man gör de oftade... Tror ju knappast att de någonsin handlar om tusenlappar... Om ens över 1000kr.
    okej =) ja då får jag kika efter annat :) tack så mycket i alla fall

Man vill ju tjäna lite i alla fall annars är det då ingen vits tycker jag.
  • EnHusMus

Näe, jag skulle då inte rekomendera det.. Kul för skolbarn som inte är i behov av jättesummor. Men som extra... Näe...

Lycka till i jobbvärlden då.. =D

• Mia118

Mina döttrar prövade detta extra jobb några veckor. Dom fick hem reklamen sorterad och delade ut i villa område. Ett distrikt på ca 250 hushåll.Tog ca 2 timmar för två töser att dela ut. Dom fick 70 kr / gång...Att dela på. Dom är 14 och 15 år gamla. Skitlön

• anne h

Min äldsta, 16 år, har delat reklam ett år nu.
    Hon har 300 hushåll, får mellan 100-290 kr/ggr, beroende på hur mkt det är. (allt från 60-250 kg)
    Det tar ca 1-2 h att sortera, 1½ h att dela ut. (i början tog det dubbla tiden... men sedan lyssnade hon på mor och mormor som delat tidningar i många år och med diverse råd -hur man bladar, stoppar ner i lådor osv- så gick det betydligt fortare)

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
Svar på tråden Vad tjänar man på SDR ???