• FridaSjolund

Inflammation av tik-kön eller första löp?! HJÄLP!!

Hej!
    Har en tik på snart 1år som aldrig löpt eller visat tecken på att hon ska göra det..(men det bör ju vara på gång snart).
    Nu på senaste två dagarna har hennes tik-kön blivit dubbelt så stort, rött, svullet och jag imorse såg jag att det även varade lite.
    Det märks inget på henne att det ska göra ont när hon kissar eller liknande, hon tvättar sig bara intensivt där.
    Kan det vara första löpen på gång, eller tror ni att hon har nån infektion på gång?
    Kan man spola med koksaltslösning som förebyggande emot varandet?

Skriv gärna vad ni tror, tack!

• Svar på tråden Inflammation av tik-kön eller första löp?! HJÄLP!!
  • VulgusProfanum

Jag tror att din tik blivit stor kicka
    Vulvan sväller upp och kan bli rödaktig och efter ca en vecka så börjar tiken att blöda.

Beauty fades Dumb is forever!
  • FridaSjolund
    VulgusProfanum skrev 2008-02-25 07:23:03 följande:
    Jag tror att din tik blivit stor kicka Vulvan sväller upp och kan bli rödaktig och efter ca en vecka så börjar tiken att blöda.
    Hihi tror nästan det jag med, blir bara så "brydd" när jag såg varet?
  • FridaSjolund

Har era hundar haft flytningar innan löp? Det kanske var gula flytningar? hmmms

• VulgusProfanum
    FridaSjolund skrev 2008-02-25 07:34:35 följande:
    Har era hundar haft flytningar innan löp? Det kanske var gula flytningar? hmmms
    De brukar ha flytningar innan själva blödningen startar och även efter det att blödningen slutat. Men det ska inte vara varigt.
    Ser det varigt ut eller luktar illa så måste du ta henne till veterinär så att det inte är en livmoderinflammation.
  • FridaSjolund

Jag tror jag ska avvakta lite, och se vad det blir.. det är ju somsagt ljusgula flytningar ev. var där och hon har svullen och röd.. men troligen första löpen för henne som är på gång, tack för svar!

VulgusProfanum skrev 2008-02-25 07:41:01 följande:
    De brukar ha flytningar innan själva blödningen startar och även efter det att blödningen slutat. Men det ska inte vara varigt. Ser det varigt ut eller luktar illa så måste du ta henne till veterinär så att det inte är en livmoderinflammation.
  • VulgusProfanum
    FridaSjolund skrev 2008-02-25 07:43:59 följande:
    Jag tror jag ska avvakta lite, och se vad det blir.. det är ju somsagt ljusgula flytningar ev. var där och hon har svullen och röd.. men troligen första löpen för henne som är på gång, tack för svar!
    Det låter som om det är löp på G
    Lycka till!
Svar på tråden Inflammation av tik-kön eller första löp?! HJÄLP!!