• AIE

Tung andning! Bara jag el är vi flera?(v.25+0)

Hej!
    Måste bara fråga.. Kanske finns någon kunnig här som vet..
    Jag har astma o allergi i grunden som jag medicinerar för dagligen. Under förra grav kände jag inte av min astma inte heller upplevde jag mig som tung i andningen.
    Däremot så har jag vid två tillfällen, i början av grav och nu sen 4-5 veckor tillbaka kännt mig väldigt tung-andad och ibland när jag vaknar på natten och tar djupa andetag så låter som om jag "kokar kaffe" i nedre delen av lungorna ngt som oftast försvinner om jag hostar i mig lite..(brukar oftast vara så vid ngn form av infektion men jag har inte varit sjuk ,sist var jag bara snorig)

Brukar stå på min trappmaskin 3-4 ggr i veckan À -45 min åt gången och det går utan problem.
    Det konstiga är att rosslet som jag upplever på natten brukar jag ha om jag har ngn form av luftvägsinfektion men det har jag inte nu/ej haft vad jag vet sen innan jul ... och hade jag haft det så skulle jag inte kunna träna som jag gör....

Blev orolig ett tag om jag fått en propp i lungorna men med mitt låga blodtryck 90/50 så är det ju så gott som en omöjlighet..

Är det ngn mer än jag som känner att andningen är jobbig?

• Svar på tråden Tung andning! Bara jag el är vi flera?(v.25+0)
  • StinaW

Jag har haft riktigt jobbigt med andningen för nån vecka sen, är i vecka 33 nu.. Var till Akuten, de tog en massa tester, men allt såg bra ut! Bäbisen fick syre, det är ju huvudsaken. Jag fick andas lite ventoline och sen blev det lite bättre. Men det gav sej inte helt föräns 3dagar efter sjukhusbesöket. Kan ju ha varit nått med att bäbisen trycker en del på lungor och allt annat. Det är ju rätt trångt där! Jag har oxå tränat under hela graviditeten och klarat andningen bra under passen. Hoppas det löser sej för dej! //stina

• StinaW

Glömde, jag har oxå astma och allergier i botten.

• StinaW

Glömde, jag har oxå astma och allergier i botten.

Svar på tråden Tung andning! Bara jag el är vi flera?(v.25+0)