• emmzan

Turkost kakel i köket?

Hej hej!

Ska flytta till nytt hus här under våren där köket ska renoveras. Är sååå sugen på turkost kakel till de vita skåpluckorna! Är det någon som har det? Har ni bilder isf?
    Tror ni man blir less på det på en gång? Min sambo tycker vi ska satsa på en mer "neutral" färg. Förstår hur han tänker men ändåååå...*s*

• Svar på tråden Turkost kakel i köket?
  • musli

Åh, jag skulle vilja ha turkos glas-mosaik i mitt nya kök... (när det nu blir, år 2047?)

• emmzan

Ja det är ju sååå snyggt!

musli skrev 2008-02-25 10:15:23 följande:
    Åh, jag skulle vilja ha turkos glas-mosaik i mitt nya kök... (när det nu blir, år 2047?)
  • CosmicCat

Hmmm, säkert jättesnyggt men jag tror att det om några år kommer att kännas hopplöst omodernt och verkligen "skrika" 2008. Jag tror att på sådant som har lång livslängd ska man satsa på så neutrala färger som möjligt. Däremot kan man ju alltid leka med textilier och övrigt pynt som är enkelt och hyfsat billigt att byta ut.

• Toxiclady

www.toxicarea.com/album/Koket/

Kolla in det glaskakel vi har valt i vårt kök. Lite färg men ändå hyfsat neutralt. Finns på Krauta, denna färg sägs vara vit men jag vet inte det. Sen finns det en som är ännu mer turkos.... Sååå snyggt. jag hade egentligen oxå velat ha det turkosa kaklet men jag fick vika mig för maken som sa att köket skulle se ut som en simhall annars. Jag har istället valt att ha lite turkosa accentsaker i köket så som en plastmatta, dotterns tripp trapp-stol, bakskålar,ljus,skålar,porslin m.m Se sista datumet för kaklet, ikväll kommer det bilder på hur det ser ut på väggen.....

• emmzan

Åh..skitsnyggt!!!! Spännande att se hur det blir när det kommer upp på väggen!

Ni hade grymt snygga golv oxå!! Måste spara den där sidan och följa er renovering om det är ok?

Toxiclady skrev 2008-02-25 16:07:29 följande:
    www.toxicarea.com/album/Koket/Kolla in det glaskakel vi har valt i vårt kök. Lite färg men ändå hyfsat neutralt. Finns på Krauta, denna färg sägs vara vit men jag vet inte det. Sen finns det en som är ännu mer turkos.... Sååå snyggt. jag hade egentligen oxå velat ha det turkosa kaklet men jag fick vika mig för maken som sa att köket skulle se ut som en simhall annars. Jag har istället valt att ha lite turkosa accentsaker i köket så som en plastmatta, dotterns tripp trapp-stol, bakskålar,ljus,skålar,porslin m.m Se sista datumet för kaklet, ikväll kommer det bilder på hur det ser ut på väggen.....
  • nilla 1972

det är skitsnyggt, skulle gärna ha det själv menbor i en hyresrätt.ok om ni är trötta på det efter 5-år så går det att göra om.turkost är en färg som inte jag ledsnar på,det är snyggt med gult till eller svart.
    ps. stå på dig

• Miss Niles

Vi har turkos glasmosaik i vårat kök med vita luckor... bara att kika Tycker de är jätte fint

• Toxiclady
    emmzan skrev 2008-02-25 19:17:24 följande:
    Åh..skitsnyggt!!!! Spännande att se hur det blir när det kommer upp på väggen! Ni hade grymt snygga golv oxå!! Måste spara den där sidan och följa er renovering om det är ok?Toxiclady skrev 2008-02-25 16:07:29 följande:
    Helt ok att du följer.... Lägger som sagt upp nya bilder senare ikväll.
    Golvet var jag lite tveksam till, ville egentligen ha ekgolv men min man tyckte att ett mörkt golv skulle bli en snygg kontrast mot det annars ganska så ljusa köket.

Visst var köket snyggt innan, usch vad jag har skämts varje gång vi har haft folk hemma. Inbjuder inte direkt till några mysiga middagar......
  • musli
    Miss Niles skrev 2008-02-25 19:25:33 följande:
    Vi har turkos glasmosaik i vårat kök med vita luckor... bara att kika Tycker de är jätte fint
    Åh, ja! Det är ju du som har det fiiiina köket!!! Så snyggt med den glas-mosaiken!!!
  • Miss Niles

Tack så mycket musli! Ska berätta för min man att du tycker om de, så mkt som han kämpat med de

• emmzan

Kikade in igen och jisses vad snyggt det blir! Var har ni köpt kaklet och vad kostade det per kvm?

Toxiclady skrev 2008-02-25 16:07:29 följande:
    www.toxicarea.com/album/Koket/Kolla in det glaskakel vi har valt i vårt kök. Lite färg men ändå hyfsat neutralt. Finns på Krauta, denna färg sägs vara vit men jag vet inte det. Sen finns det en som är ännu mer turkos.... Sååå snyggt. jag hade egentligen oxå velat ha det turkosa kaklet men jag fick vika mig för maken som sa att köket skulle se ut som en simhall annars. Jag har istället valt att ha lite turkosa accentsaker i köket så som en plastmatta, dotterns tripp trapp-stol, bakskålar,ljus,skålar,porslin m.m Se sista datumet för kaklet, ikväll kommer det bilder på hur det ser ut på väggen.....
  • emmzan

Hmzz..sorry K-ratua var det ju men priset?

• Toxiclady
    emmzan skrev 2008-02-26 15:28:10 följande:
    Kikade in igen och jisses vad snyggt det blir! Var har ni köpt kaklet och vad kostade det per kvm?Toxiclady skrev 2008-02-25 16:07:29 följande:
    Det kostade 589 kr kvm. varje låda innehåller 2,2 kvm. Så jag står här med nästan en hel låda över *grrrr* Vill du köpa *S*
  • Toxiclady

Glömde säga, idag har det fogas och sen ska det läggas silikon i kanterna. Lägger upp nya bilder ikväll.

Det blir såååååååå snyggt.

• Älskar Julen

Jättesnyggt glaskakel. Vad heter färgen? Jag är inne på Krauta men om man klickar på kaklet kommer ingen bild upp på hur det ser ut? Samma för er?

Svar på tråden Turkost kakel i köket?