• xxJessikaxx

Från lockig till rak?

Har halvlångt hår med en snart 6 månader gammal permanent som jag iofs trivts ganska bra med men nu är det ju några centimeters utväxt i hårbotten och det ser inte så roligt ut. Vill inte penta det igen och är nu ute efter nåt helt annat, kanske en spikrak kort page med hellång lugg eller ngt sånt. Nån som har bra tips eller bilder på nåt sånt?
    Ngn som är kunnig kanske kan svara på hur mkt stryk håret tar av att "rakpermanenta" de lockar jag har kvar, görs sånt fortfarande?
    Om jag kammar ut håret och snör ihop det till en tofs i nacken så är det i princip spikrakt när det torkat förutom i topparna där det är lite lockar kvar som iofs ändå skulle behöva klippa bort, om jag däremot låter det självtorka så är det hur krulligt som helst!
    Har lång lugg och lite uppklippt baktill, så om nån har förslag på vad jag kan passa i så är jag tacksam?
    Bilden på mig är förstås innan jag pentade mig men luggen är i princip lika lång som där...

• Svar på tråden Från lockig till rak?
  • Den där Linn

En rakpermanent är lika "illa" för håret som en permanent, då använder samma vätskor Det görs fortfarande, ja och är väldigt effektivt på permanentade lockar.

• maritmedm

Kanske är skonsammare för håret att använda en bra hårprodukt och platt med plattång?
    Annars är väl det bästa att helt klippa bort permanenten, fast så kort kanske du inte vill ha
    Prata med din frisör och fråga vad hon/han tycker är bäst för ditt hår. Vi har ju så olika kvalitet så för dig kanske en rakpermanent inte är allt för skadligt.

• xxJessikaxx
    maritmedm skrev 2008-02-25 10:49:20 följande:
    Kanske är skonsammare för håret att använda en bra hårprodukt och platt med plattång?Annars är väl det bästa att helt klippa bort permanenten, fast så kort kanske du inte vill ha Prata med din frisör och fråga vad hon/han tycker är bäst för ditt hår. Vi har ju så olika kvalitet så för dig kanske en rakpermanent inte är allt för skadligt.
    Jopp jag har en kanonduktig frisör så jag skall prata m henne. Ja, jag har ju produkter för rakt hår och platt-tång så det kan ju vara ett alternativ, det finns ju frisyrer som är korta bak och med lång lugg, så kanske ngt sånt?
  • xxJessikaxx

Frisyrsida ngn?
    Hade en bra sida men har inte kvar den...

• maritmedm
    xxJessikaxx skrev 2008-02-25 10:55:37 följande:
    Jopp jag har en kanonduktig frisör så jag skall prata m henne. Ja, jag har ju produkter för rakt hår och platt-tång så det kan ju vara ett alternativ, det finns ju frisyrer som är korta bak och med lång lugg, så kanske ngt sånt?
    Ja sånna frisyrer är fina och moderna!! Har en variant av det själv
  • Nigota

hej

det finns nåt som heter texturizer....det e mildare variant av rakpermanent....det som händer är att den tar ner på volymen och frizzyheten, den behöver man inte göra lika regelbundet som en rakperm och den sliter ut på håret, inga vätskor används, bara en kräm. sen efter behandligen skall man vårda håret med bra produkter....maila min inbox om du har frågor :)

Svar på tråden Från lockig till rak?