• Maroé

Du som tagit sista minuten resa, hur gick det?

Hej! Jag och sambon överväger att ta en sista minuten i Juni eftersom det är betydligt billigare.

Men samtidigt är jag rädd som sjutton att hamna på ett skitkasst hotell, därför frågar jag dig, hur det gick för er?

Tog ni ospecificerat? hamnade ni på ett bra/fint hotell? eller på ett litet ruckel?

Var er sista minuten resa bra?

Kom gärna med tips!

• Svar på tråden Du som tagit sista minuten resa, hur gick det?
  • sweetpea

Men - var det inte ni som absolut ville bo på lyxhotell med jättestor pool och ha all inclusive? Annars skulle sambon inte uppskatta resan?

Med sista minuten kan man hamna på lyxhotell, om man har toktur, men några måltider ingår ju inte. Har ni osis får ni inte ens pool, och hamnar 3 mil från närmaste stad. Det verkar inte vara ett alternativ som passar ert sätt att resa, tycker jag.

Om ni vill spara pengar rekommenderar jag att ni bokar ett billigare hotell, helt enkelt, eftersom det där med lyx och all inclusive inte verkar jätteviktigt, trots allt. Då kommer ni undan billigare men vet ändå att ni hamnar på ett schysst ställe! Apollo har flera tre- och fyrstjärniga hotell där ni kan bo en vecka i början av juni för under 8000 kronor för två.

• Maroé
    sweetpea skrev 2008-02-25 10:54:57 följande:
    I Alanya, alltså - för det var väl dit ni ville?
    Jodå det var i, eller han som ville det, men när han sedan såg och hörde om många som tagit började han ändra åsikt och ville då hellre låta slumpen välja och på så vis också spara en massa pengar och efter han varit på sin första resa så kan han lägga lite mer på en resa.. jag har alltid varit öppen på i princip var som helst.. jag har rest mycket så jag bryr mig inte så värst. är bara rädd att man kanske hamnar helt knasigt..

i kollade andra billigare resor, men för ca 8000:- utan mat men med mat osv.. så kom vi ändå upp i ca samma kostnad och då kan vi likabra ta en sista minuten och stå för maten 'ute'

Men när det är dags för sista minuten, om jag tittar på fritidsresros hemsida, är det inte bara de hotellen dom har i turkiet då? på sitt sortiment, eller säljer de ut från andra hotell också?
  • Maroé

ingen som åkt på sista minuten?

• boki

Ett tips är vings happyhour, ofta halva priset på resorna
    till runt om i hel världen med bestämda hotell. Min syster
    och hennes sambo fyndade en resa för 6200kr för två personer till allinclusive hotell i turkiet 4-stjärnigt.
    Gå in och registrera dig på ving.se så får du ett mail varje fredag med veckans resor som du sen kan boka på måndagen mellan 13.00-15.00. Perfekt alternativ till sista minuten, i sista mailet fanns resor från april-september :)

• Wicke
    Vi/jag har alltid flugit sista minuten, ospecat.
    Bestämt att vi ska åka en viss dag, packat och bokat resan dagarna innan.
    Vi har kört på billigaste alternativ både när vi åkt med och utan barn.
    Det finns inga hotell utan toa och dusch.
    Det har alltid funkat toppenbra/M
    ¤You can have a piece of me-Watch Out!!!¤
  • sweetpea

Nej, det behöver inte vara hotell i deras ordinarie sortiment, det kan vara lite vad som helst.

• sweetpea

Priset på sista minuten beror ju också väldigt mycket på efterfrågan och det vet man inte förväg. I somras var ju sista minuten dyrare än ordinarie pris, till slut, eftersom det regnade så mycket.

Svar på tråden Du som tagit sista minuten resa, hur gick det?