Emotrappan i Göteborg
Har en tonåring som tydligen sitter med andra Emo:sar på Emotrappan i nordstan, Göteborg. Finns det någon som har lite inside information? Vet inte riktigt vad jag vill ha ut av detta men behöver jag oroa mig?
Har en tonåring som tydligen sitter med andra Emo:sar på Emotrappan i nordstan, Göteborg. Finns det någon som har lite inside information? Vet inte riktigt vad jag vill ha ut av detta men behöver jag oroa mig?
Nej jag tror inte du behöver ora dig, inte mer än om hon varit någon annanstanns. Dom är rätt harmlösa och har kläder och musik gemensamt.
förlåt frågan men vad är emotrappan? alltså jag vet va emo är men har dom en "egen" trappa där de sitter typ dygnet runt lr?
Ok. Saken är ju den att min tonåring inte pratar mycket alls, med oss föräldrar. Antar att det också är vanligt. Jag får i alla fall inte reda på någonting! BUP är inkopplad p g a skolk och en massa lögner, undrade bara om även detta var ett problem. Ingen hit att de hänger i nordstan men vad ska man göra, går ju inte att kedja fast ungen!
Japp, en egen trappa där de träffas. Dygnet runt vet jag inte men skulle väl inte förvåna mig.
har juh själv varit "såndär" o jag vet juh vad dåligt jag mådde. de gick nte att prata me mej men hur arg å lessen jag än var så var jag ändå glad när mina föräldrar ändå tog tag i mej å försökte prata med mej. jag ville oxå ha fasta tider, även om jag inte ville det.. kan inte va kul att vara förälder när ett barn mår dåligt..
Nä, det är då inte lätt att vara förälder. Det jag kan tycka är att det inte finns någon anledning för henne att ljuga om allt och inget hela tiden. Vi slår henne ju inte gul och blå, vi vill ju henne bara väl! Jag talar om för henne hela tiden att hon kan berätta vad som helst, jag blir inte arg!!!! Ändå instängd. Har sett henne med sina vänner och då är det en helt annan tjej jag ser, glad och sprallig...det är väl bara o fortsätta visa sin omtänksamhet och kärlek gentemot henne och hoppas på det bästa?
ja absolt, visa alltid att du finns där, att du accepterar henne som hon är, även om hon kommer hem med rakat huvud bara för att hon inte får =) sen kommer det nog fram efter ett tag. det brukar de göra å då kommer de ur den där emoprylen oxå! jag ljög oxå mycket.. om allt o inget.. vet inte ens varför, de va bara nåt som inte gick att komma ur.. du kanske kan fråga henne när det gäller en liten grej, o säga att hon inte behöver svara men kan fundera på varför.. de e nog svårt att ta de stora på en gång.. hoppas allt går bra iaf!
Ibland är det bara lättare att öppna sig för främlingar. Hur öppna föräldrarna än är. Så att BUP är iblandade är ju jättebra! Pratar hon ofta med dom? Verkar mötena hos dom funka?
Hon har precis börjat att gå på BUP. Jag hoppas att det hjälper. Hon gick hos en kurator förr men struntade i att gå på besöken. Denna gång har hon lovat att gå, hon vill det själv säger hon. Det tråkiga är att man inte vet om man kan lita på hennes ord, hon säger ofta det hon tror man vill höra. Vi föräldrar har fått samma tider på BUP som hon, då vi pratar med en annan, föräldrastöd kallas det. Sista tiden ska vi träffas allihopa och gå igenom litegrann vad som kommit fram.
okej, jag pratar också hos bup men har tackat nej till nåt möte överhuvudtaget med föräldrarna för jag känner mig inte bekväm med det. men så länge din dotter och ni känner er bekväma med det så är det jättebra!
ett råd...prata inte om Bup hemma. du kan ju fråga när hon ska dit på nästa möte och så om dom har kommit på nån tid. men i övrigt så är det bästa att bara hålla sig på avstånd ifrån just det ämnet...bup är jättebra och dom kommer ta hand om din dotter på ett bra sätt