• Yani

Huvudvärk, yrsel, domningar efter förlossning

Jag är nybliven mamma till en flicka på 4 veckor.Några dagar efter förlossningen började jag känna mig konstig stundtals. Kan vara en haltimme eller en hel dag. Det börjar oftast med huvudvärk sen yrsel och sen domningar/känselbortfall i vänster kroppshalva. Vad kan detta vara? Har läst på nätet att det är symptom på stroke men också migrän men jag funderar på om det kan vara tecken på att jag druckit för lite, ammar ju. Finns det nån som varit ute för samma sak som jag? Snälla hjälp mig, när yrseln sätter in så känns som jag ska tuppa av.

• Svar på tråden Huvudvärk, yrsel, domningar efter förlossning
  • snugglebunny

Är du mycket torr om läpparna? Det kan i så fall vara tecken på att du dricker för lite. Du skriver inte hur sömnen är, men det kan ju vara lite si och så med den med en liten bebis. Jag har inte varit med om samma sak som du beskriver. Men jag har aldrig varit så trött i hela mitt liv som första månaden efter förlossningen. Led av konstant sömn- och vätskebrist. Och det kan säkert påverka kroppen på alla möjliga sätt. Jag kände mig lite "snurrig" ibland. Jag tycker du ska kolla upp detta. Jag tror inte att det är en stroke, men det är ju skönt att få besked. 

Grattis till dottern!!
    Kram!

~~Mammas skatt - 071125~~
  • Sessan87

Jag skulle gissa på att din sköldkörtel producerar antingen för lite eller för mycket hormoner.
    Hade samma symptom som dig och nu har jag medicin mot det.

• olalala

Låter läskigt, kolla så du inte har ngn propp - det är tyvärr inte helt ovanligt efter förlossning, risken är som störst då. Kolla m läkare bums!

• Yani

tack för att ni finns! Ni är ett enormt stöd. Ska ringa vårdcentralen imorrn. för det har ju inte blivit värre och det kan det väl inte bli värre OM det skulle vara stroke, eller?! Gud va inbillningssjuk man är när man är nybliven mamma!

• Black Molly

Jag har haft liknande symptom och det är i mitt fall migrän. Både läkare och BM sa att östrogen (som man har väldigt mycket av under amningen) kan utlösa migrän. Och det behöver INTE innbär olidlig huvudvärk utan även symptomen du beskriver.

Krya på dig!

• mandolina

Sök läkare direkt! Bättre vara på den säkra sidan, hoppas det är något lindrigt och att allt går bra.

Svar på tråden Huvudvärk, yrsel, domningar efter förlossning