Hur får jag bort dessa bananflugor?
Hur gör jag? Jag har provat med ättika.. Finns det nått annats knep?
Hatar att dom snurrar runt här hemma...
Har det rent här hemm, ingen frukt liggandes eller nått.. Ändå kommer dom... Usch hatar dom....
Hur gör jag? Jag har provat med ättika.. Finns det nått annats knep?
Hatar att dom snurrar runt här hemma...
Har det rent här hemm, ingen frukt liggandes eller nått.. Ändå kommer dom... Usch hatar dom....
Köttätande växter!
Ättika + diskmedel + honung + vatten
Har funkat jätte bra för oss.
Vi blandar en del vatten, en del äppelcidervinäger och droppar i nån droppe diskmedel. Sen har man blandningen på drabbade platser i lägenheten, då drunknar de eländiga flugorna däri.
Häll också kokande vatten i slasken, det är där de lägger sina ägg!
Blanda saft, vatten och lite vinäger (vit) och nån droppe diskmedel och ställ fram skålar med det. Dom dras till det som är sött och ljusa färger och druknar!
Placera ut ett glas med lite rödvin i.
Fungerar finfint för mig.
Vi blandade saft, ättika och en droppe diskmedel och satte på drabbade platser, sen var det bara att tömma lite då och då.
Häll kokande vatten i diskhon för där lägger de ägg, jag sprutade först lite rengöringsmedel och sen hälde jag på kokande vatten. Så gjorde jag några gånger/dag tills alla var borta.
Jag torkade alla bänkar i köket med rengöringsmedel flera gånger/dag och sköljde av all disk och plockade bort all frukt tills alla flugor var borta.
Det ska tydligen vara bra att vädra också, iallafall på vintern för då fryser dom tydligen ihjäl. Vi hade flugorna under sommaren så jag vet inte hur bra det funkar att vädra.
Jag ställde fram krukbasilika i köket, flugorna försvann på ett par dagar
Jätte tack för alla tips.. Här ska dödas hehehe
E ju jätte jobbigt med dessa flugor....
Prova med rökelse. De sticker på momangen!
Kan säga att tipset med rödvinet fungerar aldeles utmärkt