• Anonym (Mens)

diarré o mens

Hmm...visste inte vart ja skulle ställa denna fråga men vi kör här då...
    Eftersom jag är dålig i magen under mens så har jag forskat runt lite på internet om detta och hittade då information som säger att om man har bakåtlutad livmoder så har man också ofta diarre vid mens.
    Livmodern arbetar vid mens så mycket att det stör tarmarna som den trycker mot vilket leder till diarre. Något som vet om detta stämmer?
    Någon mer som har bakåtlutad livmoder här och som blir dålig i magen vid mens?

• Svar på tråden diarré o mens
  • Anonym (jorå)

Jag har också dålig mage vid mest iaf... vet inte om jag har bakåtlutad livmoder??

• Anonym (Mens)

tur att man inte e den ända...haha

• Anonym (en till)

jag blir oxå dålig i kistan vid mens, men vet ej om jag har bakåtlutad livmoder, men det låter ju som en bra förklaring iaf!

• Anonym

Vet inte heller hur min livmoder ligger, men jag får alltid diarré första mensdagen.

• Vroooooom

Jag har bakåtlutad livmoder och blir dålig i magen kring mens. Dock tror jag det mest beror på min IBS.
    Var har du hittat den informationen? Vore intressant att läsa..

• Clobberella

Prova att ta sånna där tabletter man har med sig på resan ifall man blir dålig i magen... finns lite olika sorter. Funkar bra för mig! Jag tar en halv dos och det räcker.

• Anonym (Mens)

Kommer inte ihåg tyvärr vart ja läste detta...surfade på sjukt många sidor...sorry...=(

• lokisse

en till har ingen aning om hur livmodern sitter dock..

• Vroooooom
    Anonym (Mens) skrev 2008-02-25 13:57:50 följande:
    Kommer inte ihåg tyvärr vart ja läste detta...surfade på sjukt många sidor...sorry...=(
    Engelska eller svenska? Googlade du? Isf vad googlade du på?

Jag googlade lite men hittade inget sånt. Det enda jag hittade var ett forum där en medlem skriver att han/hon läst om detta på nätet.
    Annars hittade jag bara att under graviditeten kan man bli förstoppad pga att livmodern trycker på tarmen och att om man har myom så kan det också trycka på tarmarna.
  • kurresmatte

jag har oxå problem med diarre´ vid mens + en aning förstoppning

hade mer problem förut vid några tillfällen och var till läkaren, hon sa att det berodde på mensen, men hon sa inget om att det hade nåt med livmodern att göra.

Svar på tråden diarré o mens