• Jenton

Hur få bort svartmögel???

Har fått svartmögel i badrummet. Nån som har nåt kanontips hur man får bort det? Ska ha visning på lägenheten inom kort, och vill då inte ha kvar det...

• Svar på tråden Hur få bort svartmögel???
  • ladyhawk

Klorin och hårda sidan på kökssvampen?

• Jenton

Får ta och testa det när jag inte är ensam med barnen. Tack för hjälpen!

Ingen annan som har ett bra knep???

• Dinturiel

Risken finns att det måste gøras om från scratch nær det rør sig om møgel. Det beror på helt hur det sitter och ser ut. Har det gått in i træt tex så finns inget annat alternativ æn att renovera.

• Mamma Ia

Vad jag hört är väl svartmögel en av de svåraste mögel som finns att få bort. Och inte så hälsosam heller precis... Slå en signal till Anticimex och fråga!

• Xerxez

Är ni säkra på att det är svartmögel??? För i så fall är det väldigt giftigt (man kan få många otrevliga sjukdomar tyvärr).

Ofta tror man att det är svartmögel, men det visar sig vara något annat. Ta dit Anticimex så tar de prover.

Du har upplysningsplikt på sådant, dvs du måste berätta för köparen att det finns mögel. Annars kan du bli skadeståndsskyldig.

• Jenton

Är inte i trät. Sitter i skarven mellan kakel och klinkersplattorna inne i duschen.

• Xerxez

Ja det är där det brukar sitta tyvärr.

• Jenton

Är bara små fläckar, men självklart ska köparen få se dessa. Sitter på ett sådant ställe som är svårt att dölja.
    Hoppas då att det inte är svartmögel. Är då antagligen inte det, eftersom det endast var en snabb tanke från mig att det var så. Mäklaren ska komma hit idag, så får se vad han säger om det.
    Badrummet renoverades för övrigt -01.

Svar på tråden Hur få bort svartmögel???