• Malllis

Cerazette - Kommer det bli bättre?

Jag har nu ätit Cerazette i 2½ månad och har haft 3 blödningsfria veckor. Jag håller på och bli galen! Jag blöder 2 veckor i sträck, sedan uppehåll 1-1½. Någon annan som varit med om detta och som sedan fått det bättre?

Jag tänkte höra av mig till mvc i veckan för att få byta, men finns det några minipiller som är bättre?

Jag kommer blo tokig på detta. Tro sjutton att det är bra skydd för något sexliv har man ju inte!

• Svar på tråden Cerazette - Kommer det bli bättre?
  • pinglanmadde

förutom att jag blödde varannan vecka, så fick jag fruktansvärda humörsvängningar av cerazette, fast det inte ska vara några hormoner i dessa... vet en som blev heldeppig av dom också! undrar om någon tycker cerazette är bra???

nåt svar på frågan om andra minipiller har jag inte, för jag slutade med mina piller och åt helt enkelt inte några alls efter det.

le och var glad, ty det kunde varit värre.
  • Anonym

För mej va det också ganska långa mensperioder i början, men sen gjorde jag ett uppehåll på kanske 1 vecka, och sen började igen. Efter det har jag ingen mens alls i stort sett, eller väldigt väldigt lite iaf. Men jag fick jättetorra slemhinnor av dom, dessutom va jag aldrig kåt, så jag har slutat nu igen.
    Så nu e jag kåt och våt igen, haha!

• Anonym

För mej va det också ganska långa mensperioder i början, men sen gjorde jag ett uppehåll på kanske 1 vecka, och sen började igen. Efter det har jag ingen mens alls i stort sett, eller väldigt väldigt lite iaf. Men jag fick jättetorra slemhinnor av dom, dessutom va jag aldrig kåt, så jag har slutat nu igen.
    Så nu e jag kåt och våt igen, haha!

• Anonym (nöjd)

jag har bara varit jättenöjd med mina cerazette! har hört att det kan bli bättre om man slutar och gör ett litet uppehåll och sen börjar igen.

• mosterfialotta

åt cerazette i typ 6 år, minns inte hur dte va i början, tror jag det va som för dig, sen hade jag 5 mensfria år fast med noll sex-lust och deppighet. inget för mig, bytte till mini-pe men har blivit deppig och heeelt slö i kroppen, illamående och svullen mage. så nu har jag slutat med dom oxå, blire spiral för mig!

• Anonym

Min fru hade också cerazzette och hade konstant blödningar. Så hon slutade med det och nu är hon gravid i 32 veckan vilket är fantastiskt.

• sofili

när jag började med mina så sa min barnmorska att man får räkna med att mensen kan vara mkt oregelbunden i början och att man kan blöda mkt osv..
    upp till 3 månader kunde det tydligen ta innan den blir regelbunden om du får någon, för vissa försvinner den helt av dessa piller...

älskar mina killar...
  • Malllis

Jag antar att jag får ringa till mvc och få en tid. Har ju snart ätit mina 3 månader, och det har inte blivit någon förbättring. Sexlusten är borta den också.

Tänkte höra om p-ring, får hoppas det är ett bättre alternativ.

• TusseNusse

Jag äter cerazzette och har bara denna månaden haft mens 3 gånger, ungefär en vecka i sträck varje gång! Dessutom har jag oxå noll sexlust, verkligen värdelöst men jag vet inte alls vad jag ska ha istället! Nåt tips kanske?

• Ellisizza

Jag hade också mkt blödningar av Cerazette. Stod ut ca 7 mån för bm sa att det kunde bli bättre med tiden. Men icke!

Så jag bytte till Exlutena. Och blödningarna blev normala. MEN då fick jag svamp hela tiden istället.

Mini-piller passar nog inte mig. Har kopparspiral nu. Blöder mer. Inte sjukt mkt dock. Och mensen är ett par dagar längre. Mkt mensvärk en dag.. Men jag är nöjd jämfört med mini-piller!

• Pjatt

Här är en till som äter dessa tablettar... enligt min Bm skulle man inte ha någon påverkan alls av dessa tabletter. Skitsnack säger jag... gick upp minst 10Kg humöret svänger problem med acne och absolut ingen sexlust alls... så nu äter jag bara upp de jag har kvar sen får det bli något annat... tänkte endå köra igång syskonverkstaden i höst... men aldrig mer cerazett säger jag.

Elin Maria Cecilia 070622
  • mormor 1965

Oj då.Såna dåliga erfarenheter ni har. Min dotter, 22, åt cerazette efter att hon fick bebi, och hade också våldsamma menstruationer långa perioder. Hon gav upp och började senare med vanliga piller, som lär ha minskat hennes lust. JAG,42, däremot, fick utskrivna samma cerazette pga att man i min ålder helst inte ska äta vanliga p-piller mer. Jag har haft mens 1 gång på 4 månader! Men jag kanske börjar ha klimakteriesymptom, vem vet??

• timri
    Malllis skrev 2008-02-25 14:38:15 följande:
    Jag har nu ätit Cerazette i 2½ månad och har haft 3 blödningsfria veckor. Jag håller på och bli galen! Jag blöder 2 veckor i sträck, sedan uppehåll 1-1½. Någon annan som varit med om detta och som sedan fått det bättre?Jag tänkte höra av mig till mvc i veckan för att få byta, men finns det några minipiller som är bättre? Jag kommer blo tokig på detta. Tro sjutton att det är bra skydd för något sexliv har man ju inte!
    Hade Cerazette förut, men var tvungen att sluta pga att jag fick sådana utslag, hade även humörsvängningar. Mina blödningar var normala hade inga problem med det. Bytte till Yasmin, funkar mkt bättre för mig, blöder dessutom mindre med dom och det tycker jag är skönt.
  • sofili

ja se där vad olika det är, själv är jag jätte nöjd med detta piller

älskar mina killar...
  • Ville Mor

Oj, vad mycket negativt...

Själv har jag inte haft några problem alls, blev dock rekommenderad att äta i 6 månader. Mest för att BM sa att det tar så lång tid innan blödningarna blivit "normala". Sedan jag började har jag haft mens 2 gånger sen försvann den, sexlusten ökade x10 (minst!), pms försvann totalt... Så som ni beskriver cerazetten så hade jag det med p-piller...
    Tänk så olika det kan vara...

Gud vet allt men säger inget, jag vet inget men pratar jämt
Svar på tråden Cerazette - Kommer det bli bättre?