• menta

INR värde

Har gjort en massa prover hos min läkare. Fick nu ett brev att jag har lätt förhöjt INR värde och att jag ska ta mer prover. Det stod ingen förklaring vad det är. Blev lite nyfiken vad det kan vara. Är det någon som vet vad INR värdet är för något.

• Svar på tråden INR värde
  • Alkemisten

Om jag minns rätt är INR blödningstid. Hur lång tid det tar för blodet att koagulera.

• menta

ok tack. Undrar vad som kan vara fel då, blev faktiskt lite nervös.

• Jewell

Har man högt INR-värde så är risken större för blodpropp och är INR-värdet lågt kan man förblöda om man skadar sig.

Värdet ska ligga mellan 3-5 har jag för mig eller så minns jag tokigt...har inte haft med det att göra på en lång tid..

• vattenkanna

Jewell skrev 2008-02-25 17:43:44 följande:

Har man högt INR-värde så är risken större för blodpropp och är INR-värdet lågt kan man förblöda om man skadar sig.Värdet ska ligga mellan 3-5 har jag för mig eller så minns jag tokigt...har inte haft med det att göra på en lång tid..
    Jag avskyr egentligen att rätta andra men högt INR betyder att man är lättblödande och lågt att man riskerar blodproppar. Värdet ska helst vara
  • Jewell

Tack för rättning...en tid sen jag hade med sånt att göra och jag märker att jag glömt det mesta. Ska ta och uppdatera mig.

Bra att du tog dej tid att rätta så att jag inte säger det åt nån annan och ger dem fel info oxå...

Måste blanda värdet med nåt annat...

Svar på tråden INR värde