• heleneuz

Finns det någon antirynkkräm som fungerar?

Jag har redan börjat att få rynkor nu i 25 års ålder, skulle vilja börja med nån antirynkkräm, men har hört att det e bluff ?..är det verkligen så?...
    Har ni nån att rekomendera?

• Svar på tråden Finns det någon antirynkkräm som fungerar?
  • getingmidja

Boots no 7 (eller vad den nu heter) ska tydligen vara bevisat bra på något vis.
    Säljs på bla Kicks och H&M.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • heleneuz

Har hört talas om den, e det den som dem skrev om på aftonbladet?....har dem börjat sälja den i affären redan?

• Kofttanten

Fast det är enligt Aftonbladet boots no 7 är bra. Enligt Expressen är den dålig och kan ge fler rynkor. Eller om det var tvärtom.

• fancydream

Loréalprodukterna är hur bra som helst och funkar också.

• Legolina

Det enda som kan fördröja åldrande av hyn är att undvika att utsätta den för "slitage". Ha en dagcreme med solskyddsfaktor året runt och pressa inte i solen på sommaren. Tänk på att vissa dataskärmar strålar som solen - ha en skyddnade creme melt enkelt.

Ta en med naturliga oljor och minimalt med parfym.

• Trinity78

Krämer och liknande som kan påverka huden på ett sånt markant sätt endast får säljas på recept. Det betyder att alla antirynkkrämer som säljs receptfritt inte har nån större verkan. Kan vara bra att veta.

To fail is to successfully learn what doesn't work
  • Bettan72

Jag har mirakelkrämen från No 7, har använt den i snart 6 veckor och fanimej jag tycker jag fått djupare och synligare rynkor

• heleneuz

Tråkigt att no 7 inte funkar...det va ju annars ett hopp för mig

• fancydream

Som sagt.. Loreál fugerar ivarafall.. :) behöver inte vara på recept för att det ska fungera.

• krabban

no 7 funkar för min kära!!

• pyssel fia

Jag får lätt små små torrhetsrynkor i pannan om jag inte smörjer in mej ordentligt. Har använt mycket krämer o guckor i mina dar (ca 10600 dar för att vara mer "exakt").
    Mina favvos som alltid funkar för mej är E.Arden & Biotherm. Det e bästa krämerna i alla lägen!

• Lady82

Har inte så mkt rynkor direkt men har testat mirakelkrämen från Boots No 7 i snart 2 mån, mest i förebyggande syfte... har dock ej märkt nån skillnad men den känns skön på huden iaf !

• blommanigbg

Jag har läst att man faktiskt kan skada huden med en del krämer. Dvs man ska inte använda antirynkkrämer när man är för ung. Det kan motverka syftet... Däremot ska man i tidig ålder undvika att sola huden..

• Lady82

mm det kan nog stämma tror jag också.. men när räknas man som ung egentligen? hihi

blommanigbg skrev 2008-02-28 19:44:13 följande:
    Jag har läst att man faktiskt kan skada huden med en del krämer. Dvs man ska inte använda antirynkkrämer när man är för ung. Det kan motverka syftet... Däremot ska man i tidig ålder undvika att sola huden..
  • Paulina P P
    heleneuz skrev 2008-02-25 14:56:45 följande:

Jag har redan börjat att få rynkor nu i 25 års ålder, skulle vilja börja med nån antirynkkräm, men har hört att det e bluff ?..är det verkligen så?...
    Har ni nån att rekomendera?

Alla hudläkare säger att det inte finns några cremer som hjälper och så är det garanterat, men man kan ju ta hand om huden. Smörja in sig extra noga nu när det är kallt så att man inte blir väderbiten.
Svar på tråden Finns det någon antirynkkräm som fungerar?