• Emsan1988

Ni som gick på gymnasiet när ni blev gravida!

Ni som pluggade på gymnasiet när ni blev gravida. Hur mycket fick ni i fp? Och hur bodde ni? Och hur mycket fick ni i socilabidrag? Jag går ut gymnasiet i sommar och killen jobbar som vikare och vi är inne i bebisverkstaden nu. Vi har ingen lägenhet ännu men söker som dårar. Så det vore bra om jag fick svar på dessa frågor.

• Svar på tråden Ni som gick på gymnasiet när ni blev gravida!
  • Linnéa87

fick 180 kr om dagen i fp och vi bodde i killens bostadsrätt. skulle aldrig försöka skaffa barn om jag redan innan visste att vi skulle bli tvungna att söka bostadsbidrag/socialbidrag. gå ut skolan och jobba ett år istället!

• ingensignatur

ang. socialbidrag kan du läsa på socialens hemsida. och lägsta föräldrapenningen kan du läsa om på försäkringskassans hemsida. Men varför skaffa barn om ni inte har varken pengar eller någonstans att bo?

• Syss Inha

...bli vuxen, skaffa ett jobb, klara dig själv, SEDAN kan ni börja tänka på att skaffa barn.
    Vet du vilka som får betala när inte du/din kille gör det?
    Jo, alla andra.
    Alla andra som jobbar och sköter sig.
    Knip ihop de där benen och använd din kropp till att komma ut i arbetslivet och var där ett tag innan ni skaffar barn.
    Varför så bråttom med barn?
    Vet du ens hur jobbigt det kan vara att ha barn?
    Det är lite värre än att få matteläxa och gå upp kl.07 för att inte missa bussen till skolan efter att ha sovit i fred hela natten.
    Tänk till nu tjejen.
    Du bor fortfarande i ditt flickrum?
    Hur ser din verklighetsuppfattning ut?

• pump up the jam

Ropar instinktivt: NEEEEEJ!!!!

Du har ju hela livet på dig. Varför inte vänta några månader, börja jobba och se till att ni har någonstans att bo först? Varför så bråttom?

• trollmammsis