• Angelstorm

Portera nummer i samband med överlåtelse av abonnemang?

Jag ska överlåta mitt mobilabonnemang till en annan men båda två vill behålla sitt nummer... Är detta möjligt eller måste han ta över mitt nummer i samband med abonnemanget? Eller går det att portera numret på nåt sätt?

• Svar på tråden Portera nummer i samband med överlåtelse av abonnemang?
  • Poena

Portering av nummer är något som görs mellan olika operatörer. Annars så överlåter man abonnemanget OCH numret. Jag jobbade inom branschen i 2 år men har aldrig gjort det du beskriver, dvs byta abonnemangstyp mellan två parter men ej numret. Kanske går det men jag har aldrig hört talas om det faktiskt... Abonnemang och nummer brukar höra ihop. Varför vill du överlåta abonnemanget? Vill du ha kontatkort el dyl istället?

• Angelstorm
    Poena skrev 2008-02-25 20:56:47 följande:
    Portering av nummer är något som görs mellan olika operatörer. Annars så överlåter man abonnemanget OCH numret. Jag jobbade inom branschen i 2 år men har aldrig gjort det du beskriver, dvs byta abonnemangstyp mellan två parter men ej numret. Kanske går det men jag har aldrig hört talas om det faktiskt... Abonnemang och nummer brukar höra ihop. Varför vill du överlåta abonnemanget? Vill du ha kontatkort el dyl istället?
    Ja alltså, jag tecknade abonnemang men sedan insåg jag efter ett par månader att jag inte använde ens hälften av det jag betalar, har typ 300:- att ringa för varje månad... å när jag tecknade abonnemanget använde jag givetvis mitt nummer jag alltid haft... så det känns lite surt att behöva ge med numret i samband med överlåtelsen... Vill helst ha kontantkort ja, å gärna en billigare operatör.
Svar på tråden Portera nummer i samband med överlåtelse av abonnemang?