• Väntarochlängtar

Att dekorera en glasstårta till barnkalas.. Tips sökes!

3 årskalaset närmar sig med stora steg.. Mina pojkar tycker bättre om glass än om tårta.. Skulle behöva tips om hur man gör en egen fin glasstårta.. Vill gärna se foton!

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Att dekorera en glasstårta till barnkalas.. Tips sökes!
  • Sunshine79

jag hade spöken laban tårta.........ögonen och alla streck gjorde jag av choklad...jätte lyckad.........

• Sunshine79

Om du går in på mina bilder och sedan tårtor har jag satt in en bild...den var inte så jätte lyckad tyckte jag...men alla barnen såg att det var spöken laban och tyckte att den var fin....jag köpte 2l vaniljglass, och la allt på en rostfri form så att jag kunde sätta den i kylskåpet, sedan formade jag glassen med händerna till spöken laban...dagen innan hade jag ritat spöken laban, och på alla streck hällde jag smält choklad så att det stelnade och jag bara kunde sätta den på tårtan...men dumma mig kom på nästa dag att med chokladsås hade inte varit så dumt???....Barnen och min dotter blev glada...enkelt och gott

Det finns en på FL som har gjort den här tårta, så frågade jag henne, men den var med grädde, en vanlig tårta, inte glass, så jag sa till henne oatt jag skulle "sno" hennes ide, fast med glass, vanliga tårtor funkar inte på barnkalas.....fast hennes var mycke finare ...

Lycka till

Svar på tråden Att dekorera en glasstårta till barnkalas.. Tips sökes!