• Den där Linn

Beställa extranycklar till bilen

Behöver man en extranyckel först och främst?

Går det att beställa till en V40? På Bilfirma? Nyckelsmed?

Vet någon vad det kan kosta på ett ungefär?

• Svar på tråden Beställa extranycklar till bilen
  • Pilbågen

Måste göras på bilverkstad, för att nyckeln ska kodas.

• Låtten

Man beställer genom Volvo, om det går genom försäkring så kostar det runt 2000, men om man fixar det utan försäkring kostar det 4500kr. (uppgifterna gäller för våran v70, men ja misstänker att det är liknande priser)

• lieh

Gjorde extra nyckel till bilen hos en nyckelsmed. Kostade 150 kr men då kunde jag bara öppna bilen med den.

Skulle jag även kunna starta bilen hade det kostat 2500 kr för en sådan nyckel.

• lieh

Glömde säga att vi har en ford mondeo och det är kanske skillnad på olika bilmärke.

• Den där Linn

Okej, min första fråga då...behöver man en extranyckel?

Vi har bara en till bilen nu och funderar på NÄR man skulle kunna behöva en extra. Förutom vid innelåst nyckel eller liknande, men det händer inte allt för ofta *peppar, peppar*

• Låtten
    Svar på #5
    Vi har ingen xtra nyckel, just för att jag inte tycker det är så nödvändigt att skaffa ny.MEN, om det händer nåt så är det inte så kul...
  • littlemum
    Låtten skrev 2008-02-25 20:10:49 följande:
    Svar på #5Vi har ingen xtra nyckel, just för att jag inte tycker det är så nödvändigt att skaffa ny.MEN, om det händer nåt så är det inte så kul...
    tänk på att de flesta bilar efter 1997 har immobilizer, startspärr. en del i nyckel känner av en anna del i tändningslåset. Med andra ord kan det bli mycket dyrt att försöka byta lås om man tappar bort den enda nyckeln. dessutom kan du bli utan bil i säkert 2-3 veckor.... om man nu råkar ha otur att mista en nyckel går det på hemförsäkringen. förlust 1000 självrisk på de flesta bolag
Svar på tråden Beställa extranycklar till bilen