• Zone

Bilen helt förstörd av biltvätten... ledsen och arg!

Kalla mig dum om ni vill men detta är inte sant...

Jag hade lite otur med en biltvätt igår som pajjade... skulle idag äntligen få tvättat den ordentligt.
    Till historian hör att jag idag på lunchen åkte till volvo och en kille kollade över de två skador han hittade: en reva och en liten buckla (satt där igår)
    Så volvo har kollat på den och har sett den innan tvätten...

Jag mitt spån åker idag efter jobbet till en automattvätt, kör igenom den, upptäcker att lite bensin runnit vid tanklocket efteråt (mörkt utanför tvätten men det syntes)
    så jag åkte till en manuell tvätt, köpte avfettning och kör in i välupplysta tvätthallen och ser...

HELA HUVEN OCH BILEN ÄR SABB! Hpl, i lacken överallt! Rutan är helt förstörd, på vissa ställen har tvätten inte kommit åt o tvättat (vilket kanske är bra?) men bilen ser ut som ... fy faaan

Åker till macken igen, berättar vad som hänt med gråten i halsen men ändå rak i ryggen eftersom jag har fått den kollad tidigare idag (5 timmar tidigare)

De säger: "det är omöjligt!" "det kan inte hänt, den är helt ren, det kan inte vara vår tvätt"
    *stortjuter*

Hon går ut o ser hålen i bilen, fortsätter neka... ber oss (mig o min man) återkomma imorgon under dagen! Vi har JOBB att gå till! LÖS detta! Ringer försäkringsbolaget, de har gått för dagen... hjäälp...

vad händer nu? Trösta mig

• Svar på tråden Bilen helt förstörd av biltvätten... ledsen och arg!
  • Zone
    viseversa skrev 2008-02-25 19:36:46 följande:
    var det repor över hela bilen eller vad? fattar inte riktigt!
    Repor och 1-2 millimetershål i hela lacken, rutan är repig och prickig av hål, och lacken på huv (mest sidorna) och sidorna av bilen är fulla av revor och hål i lacken.
  • Oraklet

Hur vet du att det var fel på tvätten? Det kanske var fel på lacken redan innan du körde in bilen? Dagens tvättautomater kan knappast skapa hål i lacken, och än mindre skada bilens fönster. Du måste väl ha märkt något, när du satt i bilen och tvätten kördes, om det nu var något konstigt med tvättautomaten?

• Oraklet

Hur vet du att det var fel på tvätten? Det kanske var fel på lacken redan innan du körde in bilen? Dagens tvättautomater kan knappast skapa hål i lacken, och än mindre skada bilens fönster. Du måste väl ha märkt något, när du satt i bilen och tvätten kördes, om det nu var något konstigt med tvättautomaten?

• viseversa

oj då måste du ju säga till på skarpen. tror dom vill komma undan med detta!

Zone skrev 2008-02-25 19:39:42 följande:
    Repor och 1-2 millimetershål i hela lacken, rutan är repig och prickig av hål, och lacken på huv (mest sidorna) och sidorna av bilen är fulla av revor och hål i lacken.
  • viseversa

oj då måste du ju säga till på skarpen. tror dom vill komma undan med detta!

Zone skrev 2008-02-25 19:39:42 följande:
  • FruNaftra

Näää men det är inte många gånger jag har suttit i bilen under tvätten. Då går jag ut och väntar. Repas lacken så märker man väl det om man sitter i bilen!!

Oraklet skrev 2008-02-25 19:43:16 följande:
  • Zone
    Hur ska jag märka något med bilen full av skum och en biltvätt som brötar, låter och skramlar? Och hur skulle jag kunnat stoppa det ändå? Dessutom har ju volvo kollat över exakt vilka skador som fanns där innan ca 5 timmar innan jag var där. Inte legat bakom en bil på väg till biltvätten och inte påväg till manuella tvätten.

Skadorna sitter dessutom bara där borstarna har gått. Bilen sågs över totalt när jag köpte den för en m,ånad sedan på volvo...
  • Zone
    Hur ska jag märka något med bilen full av skum och en biltvätt som brötar, låter och skramlar? Och hur skulle jag kunnat stoppa det ändå? Dessutom har ju volvo kollat över exakt vilka skador som fanns där innan ca 5 timmar innan jag var där. Inte legat bakom en bil på väg till biltvätten och inte påväg till manuella tvätten.

Skadorna sitter dessutom bara där borstarna har gått. Bilen sågs över totalt när jag köpte den för en m,ånad sedan på volvo...
Svar på tråden Bilen helt förstörd av biltvätten... ledsen och arg!