• Maggizz

Ni som köpt stödbälte från Gula Rehab

Idag har jag beställt ett stödbälte från Gula Rehab efter inrådan av bm.
    Såg på deras hemsida nu på kvällen att det ser väldigt smalt ut jämfört med de bälten jag sett tidigare.

Tycker ni att det har fungerat bra?

• Svar på tråden Ni som köpt stödbälte från Gula Rehab
  • Kickan 84

Funkade sådär, kunde knappt använda det då det satte igång massor med sammandragningar och eftersom vår son höll på att födas för tidigt (v.28) var det ju inget man gärna ville gå omkring med.

• Spartacus

svårt att säga...

när det gäller MIG och den värk JAG haft så fungerade den tyvärr inte så bra...

min värk sitter mer efter svank, men framförallt i skinkorna och sittbenen

tror den fungerar bättre för dom som har värken ute i höfterna.

min värk flyttads bara till blygdbenet av bältet så jag tycker det är bättre utan faktiskt

hoppas det fungerar bättre för dig!

• Flickis71

För mig funkade det jättebra så länge jag bara hade ont i bakfogarna. Men när jag fick ont i framfogen upptäckte jag att bältet inte gjorde någon nytta överhuvudtaget.

• Maggizz

Tack för era svar!
    Det jag använde förra graviditeten var mkt bredare än detta och tryckte verkligen ihop hela bäckenet. Tyvärr börjar det bli gammalt (12 år) och resåren börjar bli hård i kanterna.
    Jag har ont mest i bak och i höfterna så det bältet kanske funkar på mig då.
    På hemsidan ser det ut (på den gravida modellen) att det är som 2 bälten. Är det så eller är det bara 1?

• Hedberg

det är ett långt bälte som du har nästan 2 varv runt kroppen.(sätter mitten av bältet fram på magen och trär runt kroppen och fäster kardborren ganska långt fram igen) någon som förstår?

Mitt funkar ganska bra så länge jag inte går långt eller sitter eller ligger på golvet;)

• Flickis71

Det är ett långt bälte som man virar två varv runt kroppen. (Jag tror bilden på deras hemsida bara visar två olika sätt att använda det.)

Jag köpte det stora, eftersom jag har stl 46 i normala fall, men det var nästan i största laget för mig. Kan vara bra att veta när du ska välja storlek.

• Maggizz

Jag är ganska liten i kroppen så den mindre passar nog bra för mig.
    I värsta fall kan man ju skicka tillbaka den.
    Jag trodde att man måste träffa en sjukgymnast för att få ett utprovat men bm jag pratade med idag på mvc sa att jag fick beställa ett själv om jag skulle ha ett och gav mig numret till Gula rehab.
    Ja, vi får väl se hur det går. Om det fungerar på mig eller ej.

• Prinsessan Viktoria

Jag klarar mig inte utan bältet, fick köpa det av min sjukgymnast i vecka 16, är nu i vecka 33.
    Du får med en "instruktion" till hur du ska använda den eller ja hur du ska sätta på det.
    Jag har svår foglossning och kan verkligen säga att det är toppen!
    (om det är det gråa bältet du menar??)

Finns 2 andra typer av bälten också som ger mer avlastning i korsryggen, kan kolla upp var de finns...

Vi har en Oliver i min mage=)...BF 2008 04 17...
  • Lisa E

Jag är väldigt liten så deras bälte går två varv om mig. Jag tycker ändå det har varit jättebra för min foglossning. Att det har varit smalt har inte varit ett problem eftersom man sätter det lite omlott och därmed trycket på ganska stor yta.

Svar på tråden Ni som köpt stödbälte från Gula Rehab