Vattenskalle!!??
någon som vet nåt om detaa snälla se hit...
jag har en son som är 5 månader idag.. för ca 7 veckor sen fick han en kramp.. dagarna efter det började han spy mkt... flera gånger om dan... fortsatte så en tid men det innehöll alltid mkt slem så läkarna trodde/tror på virus från magen...
han har alltid haft stort huvud.. eller jag tycker det låter stort.. hade när vi va på bvc när han va 4 månader ett omfång på 45.5cm... då sa barnmorskan oxå att hon tyckte han hade stort huvud men vi tänkte inte mer på det... lät inte som hon tyckte det va nå konstigt heller utan sa det mer på skoj lät d som..
sen för ett par dar sen sa jag till min sambo att jag tyckte sonen såg lite rolig ut när han ligger på mage.. man ser jättetydligt nerverna i pannan då och han ser typ svullen ut över pannan... tänkte ändå inte mer på det...
sen idag träffade vi min syster som inte sett Liam på en månad på grund av att dom varit på semester å då s ahon att han ändrat utseende jättemkt sen dom åkte.. att han har fått jättestort huvud(panna).. så jag mätte huvudet nu precis och nu har han 47.5cm i omkrets och är 5 månader... tycker det låter mkt...
började läsa om vattenskalle och tycker nu att det mesta stämmer men så blir det ju när man letar fel... men är det nån här som vet nåt om vattenskalle.... eller bara vill säga vad deras barn har/hade för omkrets när era barn va 5 månader.. jag blir helt nojjig av sånt här... usch...
kram från en orolig mamma...