• sophiie

IKEA`s Badrumsserien "Vättern"

Ska köpa högskåpet, 30x19x179, har för mig att IKEA hade satt fast dem i väggen.
    Hur har ni, som har/haft skåpet, använt ben eller upphäng på väggen?

Rädd att den ska välta om den har ben / rädd att väggen inte ska hålla om man skruvar upp den...

Pest eller kolera

• Svar på tråden IKEA`s Badrumsserien "Vättern"
  • grynet80

Skruvar du upp den i en regel lär den ju sitta utan ben. Om du inte ska förvara dina porslinsvasar i den iofs.
    Annars får du väl ha ben i framkant och fastskruvad i väggen, så får du både pest och kolera.

• sophiie

ja ja, får höra med bygg gubbarna idag.. vad de ska bli glada.. de har lovat att hjälpa mig borra upp saker.. hi hi

• grynet80

Vi gjorde precis om i vårt badrum och då mätte vi (läs mannen) där skåpen ska sitta o satte reglar(innanför tapeten)som skåpen fästes i. Det är inget högskåp men 90 cm brett med stort handfat och det håller t.o.m. att luta sig emot.
    Hoppas att du förstår vad jag menar. Då får jag önska lycka till till bygg gubbarna

• sophiie

Pratade med gubbarna, och de tyckte att det inte skulle vara något problem att hänga upp högskåpet. Men väntar med att köpa den tills badkaret har kommit in (vi är i slutskedet av stambyte).

Men gubbarna är kvar i området ett tag till... så ska "flörta" lite med dem nästa veckan, då jag är ledig ett par dagar, vilket betyder shoppning :)

Forsättning följning

• Limefrukt

Vi har både högskåpet och ett väggskåp (2 st små som är ihopsatta och fastsatta i väggen)
    Högskåpet står på ben, men vi har satt fast det i väggskåpets vägg upptill.
    Om ni förstår vad jag menar? Lite "luddig" i förklaringen....

Svar på tråden IKEA`s Badrumsserien "Vättern"