• SkönaGG

Ni som samsover hur stor säng har ni?

Jag har nu tre små barn som sover i egna sängar för det mesta.
    Dom två älsta (4och2) har juniorsängar minsta har vagga än så länge snart spjälsäng.
    När det dröms eller är sjukt vill dom komma till oss och det tycker vi är ok eftersom vi inte får plats i deras. 
    Minsta ammas och ligger oftast kvar efter amningen för att vi båda somnar.

Vi har en vanlig 180 säng och både min man och jag tycker att det är trångt nu när vi ibland är fem i sängen och vi har pratat om att göra sängen större tex köpa en till 90säng och ställa tre madrasser på golvet.

Vill höra hur andra som sover med många barn har gjort.

Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004
  • Svar på tråden Ni som samsover hur stor säng har ni?
  • mica05

Tre barn och vi har 105+160=265cm bred säng.

• SaramedM

Vi har 3*90 sängar som står i bredd

• en 77a

har två barn har en 160 säng.

• SaramedM

Glömde vi har 1 barn , 4 år

• Chewie

Vi har två barn och en 180säng, bytte nyligen till den, hade tidigare 160. Men jag tycker inte det är nån skillnad får jag säga..

• SaramedM

Jag känner mig bortskämd!
    Men vi kan inte sova om vi ligger trångt

• Fru Dina

Vi har ett barn o 160 cm men tycker också det är en aning trångt. Skulle vilja lägga till en 105-säng som vi har men maken är inte riktigt öppen för det än...

• SkönaGG

Tack för alla svar.

Det lutar nu åt att jag köper en till 90 madrass och lägger ner dom två jag har på golvet för då får jag 3*90cm. Anledningen till att jag vill lägga dom på golvet är dels att vi har en sängram som gör att det inte skulle se snyggt ut att bara ställa en till brevid och dels att min 4åring har en tendens att ramla ur sängen och därför alltid ligger i mitten, skulle madrasserna ligga på golvet är det ju inte lika långt att ramla.

Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004
  • Hallonpaj

Vi har 160+90. Vi har sovit med två barn där, men numera är det oftast bara med den yngsta dottern.

• Majsan70

Vi har ett barn i sängen som är 180 bred. Räcker gott o väl för oss. Jag hade faktiskt samma bredd på sängen när mina stora barn sov i den som små.

Min bror o hans fru kommer strax att samsova med tre barn och då kommer de att ha en 160 aäng och minst en 90 säng ev. en 110 säng har de pratat om. Men så är deras ena tjej snart 10 år. Hon sover iofs inte jämt i deras säng, m en de vill att hon skall ha möjligheten.

• haberg

vi har 140 bred säng, 2 vuxna, 16 månaders pojk och en katt, liite större skulle vara trevligt, men det går bra då vi alla sover rätt stilla

• Näckrosen

Vi är två vuxna en 3åring och katten i en 180. Jag får nippran när katten och sonen ligger mot mig, men maken tycker om att ligga trångt, så han flyttar över sonen till sig då och då.
    Och de perioderna sover jag gott.

• TanjaS

160. Jag och sonen ligger väldigt trångt speciellt sonen på 3 månader som verkligen breder ut sin armar o ben... Jag är en trött mamma...

• The Fairy

1 barn och 2 vuxna, sover i en 140 cm säng.

• Pistou

Vi sover två vuxna och en tvååring i en 160-säng, men det är först nu de senaste veckorna jag tycker att det börjar kännas lite trångt, men det är kanske för att jag är gravid igen och är mer lättväckt än tidigare. Jag hade inte sagt nej till en lite bredare säng...

People don't care how much you know until they know how much you care.
  • Asia1

hur gör ni med bäddmadrass? Finns det så stora som täcker 180+90? eller måste man ha två och få en skarv?

Svar på tråden Ni som samsover hur stor säng har ni?