• reserverad

Hur flytta tillbaka till Sverige?

Finns det nagon har som har bott utomlands och sen flyttat tillbaka till Sverige igen? Jag tanker da om man har bott utomlands lange. Var det svart? Var ni tvungna att flytta hem eller ville ni tillbaka? Vad var svart och vad var latt? Vill ni flytta tillbaka till landet ni bodde i igen? Var det svart att lamna landet ni bodde i?

Jag har alla mojliga fragor som ni marker men svara efter basta formaga bara.

• Svar på tråden Hur flytta tillbaka till Sverige?
  • sussiegull

ja jag vill ocksa veta!!! har inga barn men ska flytta hem efter 8 ar i London.....shiiit nervos.

• reserverad

Tack for knuffen. Varfor ska du flytta hem? Hur kanns det? Vill du flytta tillbaka eller "maste" du? Valfritt att svara forstas.

• ebbasmamma

Det var inte så svårt, man fick skriva in sig på skattehuset. Men jag hade ingen adress så jag fick gå till socialen och be dem hjälpa mig med boende. Är det något mer du undrar skriv till min inbox.

• FreeForAll

Hej, jag bodde i England i tre år och flyttade tillbaka till sverige i november. För att jag ville.

Fick bråka lite med försäkringskassan för att få barnbidrag och så men hade inga större problem.

Det var svårare för min man att flytta hit dock.

• reserverad

Jag funderade mer pa hur det gick kanslomassigt och med sadana saker. Bidrag och sant struntar jag i.

• FreeForAll

Det beror ju på hur länge du bott borta, jag hade bara vart där i tre år så det var inga problem + att det inte är så långt egentligen.

Vart bor du nu?

• reserverad

Jag har bott laaangt borta i en evighet och jag har inte ens nagra direkta planer pa att flytta till Sverige. Var bara nyfiken for tanken finns ju dar ibland.

• FreeForAll

Jaha, men nej det är inga problem. Klart man saknar folket där men för mig är det ju bara en tvåtimmars flygning bort.

Min plan är att utbilda mig här och sen ska vi flytta tillbaka.

• ebbasmamma

Jag fick mig en "känga" av min dåvarande man. Då jag bestämde att åka till sverige och bo här. Jag har saknat lite vänner men skriver mail ibland, saknar vissa affärer som inte finns här i sverige... Det har varit en liten pers kan man väl säga på ca sex månader innan man förstod att man var i sverige igen.

Svar på tråden Hur flytta tillbaka till Sverige?