Disken blir "sträv" i diskmaskinen. Varför?
Är det nån som har en teori om varför disken blir så sträv i maskinen? Har det med diskmedlet att göra? Eller sköljmedlet eller saltet kanske? *hmm*
Är det nån som har en teori om varför disken blir så sträv i maskinen? Har det med diskmedlet att göra? Eller sköljmedlet eller saltet kanske? *hmm*
prova rensa silen..
annars lägg på lite spolglans
Diskmaskin-salt finns att köpa,för att avkalka.
De sa de till oss att göra om disken blev sträv, när vi nyligen skaffade en ny diskmaskin.
ok... Jaha.. Kan det ha att göra med silen? Hur menar du med att lägga på lite spolglans? Spolglans har jag ju i maskinen hela tiden...
Det finns diskmaskinsrengöring, när man kört med den blir hela maskinen ren och sen blir disken glänsande igen. Finns på ICA
kan ju vara så att silen måste rengöras .
tänkte om det var slut spolglans.. kan det ju bli titt som tätt..
eller helt enkelt hade maskinen en dålig omgång? nåt som låg i vägen o störde programmets fina sköljning?
Du har antagligen ett vatten med mycket kalk i, beror på var man bor och vad det är för mark. Prova med diskmaskinssalt, det funkar för mig.
Prova att köra en flaska med särskilt diskmaskinsrengöring en flaska som man ställer upp och ner i diskmaskinen och kör ett program. Det tar bort kalk som samlats i maskinen
www.finishinfo.se/solutions.php
Vi använder aldrig salt eller glans, och disken är inte sträv, men just det har säkert att göra med vattnet också. Däremot så kör vi regelbundet en sådan flaska rengöring.
Vi fick oxå sådär i vårt förra hus... Spelade ingen roll hur mkt vi än hade i salt, spolglans och tvättade maskinen...
Tyvärr har jag inget svar på vad du ska göra... jag tror iaf på dåligt vatten...
Ja jag har länge tänkt på sån där rengöringsflaska till maskinen, men jag glömmer hela tiden att köpa. Kanske får prova sån å se om det hjälper då!
det med spolglansen så kan man reglera hur mycket den ska ta. Det har vi på våran diskmaskin. Man reglerar efter hur hårt vattnet är. Våran disk e aldrig sträv när vi har ställt in den
Vi fick det problemet på diskmaskinens övervåning när spolarmen hade hoppat ur. Ibland kan hålen i spolarmarna bli igensatta också, har ni tagit loss dem och sköljt igenom?
Halva en citron och lägg bägge halvorna i tom maskin, kör vanligt programm.
Det kan hjälpa att rengöra maskinen. Min svärmor gav mig detta tipps!