• Göteborgs morsan

Vi som planerar våran 30-års fest!!!

Tänkte starta en liten tråd där vi i härliga årgången 1978 kan pladdra o byta ideér inför våran kommande 30-års fest.

Själv fyller jag i maj o har tänkt att ha min baluns ute i trädgården.
    Sitter för fullt o spånar på vad jag skall bjuda på samt hur inbjudan skall se ut mm. Hoppas det finns flera som är sugna på att få en super rolig 30-års dag!!
    Världens goaste ungar!! Oliver o Nellie!!
  • Svar på tråden Vi som planerar våran 30-års fest!!!
  • sagomor

Hej
    Jag planerar också min kommande 30-årsfest. Jag ska ha festen tillsammans med två kompisar som fyller precis dagarna efter mig (april). Vi ska vara i en lokal på en av mina kompisars jobb, med stor altan och utsikt. Vi kommer att bjuda ca 80 pers.

Nu sitter jag och funderar på hur inbjudan ska se ut och på aktiviteter under festen. Några roliga idéer?

Hoppas också att det finns fler födda 1978 som håller på och planerar!

• Göteborgs morsan

Då blir det 90-års party för er del då!! Kul!!

Jag har tänkt att ha en poängpromenad först när alla har kommit o druckit välkomns bål. Tanken är att jag skall dela upp folk i små grupper så att man kan "mingla" lite o lära känna varandra. Varje lag kommer att få varsin poängpromenads påse som kommer innehålla följande:

Penna
    papper
    Poängpromenads dryck (öl)
    Nötter eller öl korv

Medans gästerna går på promenaden kommer jag att duka upp buffén under tiden.

Jag har gjort 10 st frågor om lilla mig!!! Skall bli kul att se om folk verkligen känner en!!

Senare under kvällen har jag tänkt att ha lite andra lekar. Kan ju bli lite trist annars. Kommer fortsätta att vara lag som i poängpromenade. Dessa lag kommer få ännu en påse som denna gång kommer innehålla:

1 tampong
    1 långt snöre
    1 pet flaska 1 1/2 liters
    6 spikar
    1 par nylonstrumpor
    1 ballong
    3 tennisbollar
    1 penna
    1 papper

Påsen innehåll är 6 st lekar!!

nr 1
    Fyll flaskan med 4-5 dl vatten.Knyt fast tampongen i snöret. Knyt den andra änden på snöret i byxorna som en svans. Sen skall man pricka rätt o få ner tampongen i flaskan o låta den svälla så att flaskan hänger på snöret med! ( Ju kortare snöre desto lättare!!)

Kul att se ett gäng stå på rad med en tampong dinglandes!!

Nr 2

• Göteborgs morsan

Nr 2
    Slå i spikar på snabbast tid

Nr 3
    Här skall grabbarna i varje lag få på sig ett par nylonstrumpor på snabbast tid utan att dom går sönder!!

Nr4
    Krama sönder en ballong (Är inte så lätt som man tror)

Nr5
    Som Irländsk julafton men efter snurrandet skall  man kasta bollarna i en hink.

Nr 6

Musik tävling. Kommer spela upp massa intron så skall man gissa vilket det är

Dessa tävlingar kommer garanterar bli super roliga om man har fått i sig lite gott att dricka innan!!

• MiHi

Jag hoppar in här fast jag planerar min 30 års dag till nästa år, har funderat men har ingen aning om vad jag ska göra, vill gärna ha förslag, fyller i april nästa år.

• sagomor

Det var massa bra aktiviteter.

Vi hade tänkt oss någon "lära-känna-varandra-aktivitet" som kan pågå under tiden gästerna kommer. Funderar på något i stil med "Hitta någon som...", dvs man har en lista på olika påståenden och sen ska man hitta någon som passar in på varje påstående.

Efter maten tänkte vi ha någon frågesport. Eventuellt med frågor om vad som har hänt i världen under de 30 åren vi har levt, typ en fråga per år. Tyvärr kan vi inte ha frågor om oss själva eftersom vi är tre stycken och alla gäster känner inte oss alla.

Göteborgs morsan, hur många gäster har du tänkt dig?

• Göteborgs morsan
    sagomor skrev 2008-02-26 22:11:44 följande:
    Det var massa bra aktiviteter. Vi hade tänkt oss någon "lära-känna-varandra-aktivitet" som kan pågå under tiden gästerna kommer. Funderar på något i stil med "Hitta någon som...", dvs man har en lista på olika påståenden och sen ska man hitta någon som passar in på varje påstående. Efter maten tänkte vi ha någon frågesport. Eventuellt med frågor om vad som har hänt i världen under de 30 åren vi har levt, typ en fråga per år. Tyvärr kan vi inte ha frågor om oss själva eftersom vi är tre stycken och alla gäster känner inte oss alla. Göteborgs morsan, hur många gäster har du tänkt dig?
    Det lät kul med frågor från 30 år!! Vi blir nog ett 30 tal totalt tror jag. Skall ha 30-års kalas för släkten o familjen helgen innan med våra barn o alla syskonbarn o helgen efter med alla kompisar. Då blir det barnfritt!!

Har du ngt bra tips på hur man kan skriva inbjudan?? Har kollat på nätet o hittat flera bra sidor där man kan beställa inbjudnings kort dom ser skit snygga ut men har inte en aning hur man skall skriva. Vill ju ha "det där lilla" i kortet!!

Hur skall ni göra med mat o dryck??
  • Julifru

Kanon tråd både jag o maken fyller 30 i år!!!

• Göteborgs morsan
    MiHi skrev 2008-02-26 21:21:09 följande:
    Jag hoppar in här fast jag planerar min 30 års dag till nästa år, har funderat men har ingen aning om vad jag ska göra, vill gärna ha förslag, fyller i april nästa år.
    Hej hej!! Kul att du oxå hittat hit!! Kommer du på ngt kul så hojta till!
  • Göteborgs morsan
    Julifru skrev 2008-02-26 22:20:23 följande:
    Kanon tråd både jag o maken fyller 30 i år!!!
    Hej hej!! Välkommen!!

Om vi alla här inne delar med sig av sina party knep kommer vi få årets bästa 30-års fester!!! Kul!!!

Jag efterlyser en bra o rolig formulering till mina inbjudnings kort!!
  • Mamma till H o F

Shit måste man börja planera jag fyller oxå 30 i maj ! Ja det kanske är dax att ta tag i den festen nu. Jag får kolla era tips i tråden.

Svar på tråden Vi som planerar våran 30-års fest!!!