• henlin

Herbalife!! Recept på vanlig mat att kombinera med!!

Hejsan!!

Är en tjej på 30 år! Har fött ett barn och kroppen ser inte så där trevlig ut längre. Var överviktig redan innan graviditeten, det sticker jag inte under stolen med! Har ca 10 kilo att gå ner och har nu tagit hjälp av en god vän som använder sig av Herbalife produkter. Hon behövde inte gå ner i vikt eller bli piggare, tro mej. Men en sidoeffekt av dessa produkter var just viktminskning och en helt ny energi!
    Som småbarnsmamma upplever jag just det här med orkeslöshet......gud vad man är trött!
    Har idag börjat med dessa preparat!!

Finns det någon annan med erfarenhet av dessa??

Skulle dessutom vara tacksam för kostråd. Skall ju äta mycket fågel, fisk och grönsaker och en del fullkornspasta/fullkornsris. Har du kanske goda recept med dessa ingredienser?

Tacksam för hjälp

////orkeslös småbarnsmamma som i dagarna tagit ett livsavgörande beslut

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-18 14:43
    Nu har detta mer blivit en "snackepeppningstråd", vilket är väldigt trevligt. Vi kommer med tips och ideér till varandra, stöttar varandra när det känns motigt mm! Så alla är välkomna oavsett recept eller inte!

• Svar på tråden Herbalife!! Recept på vanlig mat att kombinera med!!
  • SvenskNorsk

hej!

Kör oxå med herbalife...har använt det sen 17 januari å jag har gått ner ca 5-6 kilo,men då har jag varit förkyld/sjuk i över 2 veckor Ledsen
    Mår så bra med herbalife!är mycke piggare å jag orkar mer Skrattande 
    Äter i stort sett samma till middag som förrut,men mindre potioner å mer grönsaker...
    om du vill,så kan vi ju följat åt med viktminskningen?
    //Tez

• henlin

Det vore jättekul!!

Jag började ju i tisdags så det har inte hänt så mycket ännu, men det kommer väl.

Jag försöker även ändra på min kost för övrigt. Köpte en GI receptbok idag, där fanns många goda recept.

Jag är en ganska lat och försoffad människa, gillar inte att röra på mig, men går en promenad på ca 40 minuter-1 timme varje dag. Annars är mitt stora problem choklad och andra godsaker - de är min värsta fiende.

Jag har ca 15 kilon att gå ner så det lär ju ta ett tag.....men det skall gåGlad

• SvenskNorsk

Skrattandeva kul,då kanske man e mer peppad om man hjälps åt Skrattande

Försöker oxå att ändra min kost,men ibland är det inte så lätt...

har samma problem med chokladen...det e oxå min värsta fiende.

Det går bra att vara utan choklad å andra sötsaker på veckan,men när det e lördag e jag verkligen hemsk...då e det godis,chips m.m
    så jag ska försöka att inte köpa hem så mycke godis...men det e inte lätt,men jag ska försöka...
    vill verkligen gå ner i vikt...ca 10-15 kilon.

När det gäller motion så kör jag med min crosstrainer å är ute å går,men just nu sliter jag ännu med min förkylning + att jag jobbar ganska mycke övertid...så det e inte tid med motionen just nu,men det kommer eftersom...

Känner du dig piggare med herbalife eller?tyckte jag blev piggare redan första dan Skrattande 

• henlin

Vilka saker använder du??

Jag dricker shakerna med proteinpulvret. Äter multivitamintabletterna, nyckeln och ört- och fibertabletterna. Köpte även Omega 3 tabletterna!

Ja, en liten skillnad har jag nog märkt på orken, men jag hoppas på en större förbättring!

• SvenskNorsk

tar shaken med 1 liten banan,med cookies & cream smak...den e så god Skrattande
    sen har jag multivitamin,fiber å ört tabletter å cell-u-loss...
    har funderingar att testa proteinpulver,men jag ska fundera ett tag till...

hur ofta har du tänkt å väga dig?

e expert att ställa mig på vågen allt för ofta,men försöker med bara 1 gång i veckan...å mäter mig varannan vecka...

• henlin

Nu har jag ringt min kompis och vi kom överens om att jag skall börja med cell-u-lossen jag med.

Jag vet att man inte skall väga sig hela tiden, men sedan jag blev gravid (sonen född april 07) så har jag vägt mig varje morgon så det är liksom en ren rutinsak för mig!

Jag tycker dock att det är svårt att mäta....samma ställe varje gång. Idag tog jag fram måttbandet och mätte magen och då var jag tre cm större än förra gången .....mätte väl på fel ställe då antar jag!

Jag har ju börjat äta helt annorlunda på veckodagarna men kommer att äta som vanligt helgerna....jag menar middag, vin och något gott till! Hur gör du?

Ha en skön helg!!

• Mandi74
    patrikiden skrev 2008-02-29 12:19:08 följande:
    Herbalife räknar man som en sekt liknande rörelse, undvik dom och deras produkter!home.swipnet.se/~w-64518/
    Shit vad mycket det stod om Herbalife och deras hjärntvättning..
    Don't knock masturbation, it's sex with someone I love.
  • Esmiso

efter första barnet hade jag ca 20 kg att gå ner. hade nog inte lyckats utan Herbalife!!! Har provat andra produkter men tycker de flesta smakar papper och ger mig kväljningar.
    herbalife har dessutom flera kompletterande produkter som är bra tycker jag. Har precis börjat med Herbalife igen efter att jag fick mitt andra barn för 7½ mån sen. Tycker det funkar kanon!

jag äter herbalife till frukost o lunch och middag med familjen.
    Tänk på att äta fullkornspasta, basmati el fukllkornsris och så lite potatis som möjligt. Att ta bort socker (då även i tex bröd etc) och vetemjöl är oxå effektivt. Du kan äta nästav nvad vill, inte så komplicerat. Gillar du pasta?
    Gott recept är tex att steka laxfile bitar och spenat, häll på matgrädde och lägg i ädelost o servera med fullkornspasta.

Man kan göra smarriga grönsaksgratänger i ugnen.

Lycka till!!!

Svar på tråden Herbalife!! Recept på vanlig mat att kombinera med!!