• knasmaija

Dr Brown´s nappflaska.

Jag har hört att Dr Brown´s nappflaska ska vara jätte bra för att reducera luftintaget vid matning, stämmer detta för er som har använt den? Om ett spädbarn hetsäter då får väl barnet i sig mer luft? Då borde ju dr Brown´s vara den bästa lösningen, om man ska lyssna på andra som använt den?

Tack på förhand

• Svar på tråden Dr Brown´s nappflaska.
  • Pumpalicious

vår bebis fick kolik, och vi blev tipsade om DrBrowns flaska - hans mage blev betydligt bätte när vi började använda den. och idag har jag svårt att förstå hur jag kunde klara mig utan den!

• Melker 2007

Vår son var ett rikitgt kräkbarn som liten, det är först nu vid 10 mån som han inte kräks längre. Men dem rekommenderade dr. browns för att eliminera risken för kräkning pga att luften hamnade "under" maten och kastade upp allt och det funkade superbra!

• Skogshallon

Vi köpte DrBrowns eftersom dottern kräktes så mycket av vanliga flaskor och det blev skillnad! Rekommenderar verkligen DrBrowns!

Amicus certus in re incerta cernitur
  • Minttu

Vi har haft den sedan vår dotter var 1vecka gammal och vi är SUPER nöjda. Hon har aldrig haft ont i magen eller kräkts, ej heller haft öroninflammation, vet ju inte om det är flaskans förtjänst men kommer att ha den till alla mina barn (om jag får fler)!
    Nu är hon dryga två år och behöver den väl egentligen inte men får hon välja flaska så väljer hon den

• Pumpalicious

glömde säga att ossian slutade kaskadkräkas i samband med flaskbytet

• knasmaija

Är tacksam för alla era svar Min systerdotter hetsäter speciellt nattetid och kräker upp maten igen. Underlättar det att använda dr brown´s då?

• Moonis

Den är toppen o använder den även nu till tjejen. Den gör absolut stor skillnad

• Pumpalicious
    knasmaija skrev 2008-02-26 09:30:57 följande:
    Är tacksam för alla era svar Min systerdotter hetsäter speciellt nattetid och kräker upp maten igen. Underlättar det att använda dr brown´s då?
    Japp, så betedde sig Ossian också, och han kräks inte längre. Dock kan han ju fortfarande vilja "hets"äta, men han får inte i sig lika mycket luft - därav inget kräk eller rap som måste ut..
  • knasmaija
    Pumpalot skrev 2008-02-26 09:34:28 följande:
    Japp, så betedde sig Ossian också, och han kräks inte längre. Dock kan han ju fortfarande vilja "hets"äta, men han får inte i sig lika mycket luft - därav inget kräk eller rap som måste ut..
    det måste ha varit skönt. Jag ska ringa min syster omgående o berätta för henne. Tack
  • Losam

Vet ni vart man kan köpa den förutom på Babyland?

• Skogshallon
    Losam skrev 2008-03-11 11:00:35 följande:
    Vet ni vart man kan köpa den förutom på Babyland?
    Babyproffsen och de flesta andra barnaffärer har flaskorna, likaså webb-butiker.
    Det främsta syftet med barnkalas är att påminna dig om att det finns värre barn än dina egna...
  • Losam

Har du tips på någon webbbutik??

• Finesse

kan man ha nån annan napp till den? för min dotter vill inte suga på en sån där.. testade avents men då kom det mesta upp..

• oOrosamarängerOo

Japp, dr. browns flaska är verkligen superbra. Hade den till dottern efter ha prövat en uppsjö med flaskor som inte funkade men kräk, skrik och magont och har nu köpt en ny uppsättning till minsta nykläckta dottern och får i sig sågott som fulla mål utan magont eller kräkningar jämfört mot esska flaskorna de har här (ligger på neo).

Finesse skrev 2008-03-11 16:01:11 följande:
    kan man ha nån annan napp till den? för min dotter vill inte suga på en sån där.. testade avents men då kom det mesta upp..
    Dr. brown nappen är inte som avent nappen som är hård, browns är mjuk. Bytte till avent när min dotter va en bit över året, innan dess tog hon inte avent alls.
  • superasstess

Glöm inte att byta storleken på dinappen. Vällingen behöver större öppning än den som följer med när man köper flaskan. det är bara att fråga i affären så har de troligen de större storlekarna också.

• Finesse
    SooJuicy skrev 2008-03-11 17:30:50 följande:
    Japp, dr. browns flaska är verkligen superbra. Hade den till dottern efter ha prövat en uppsjö med flaskor som inte funkade men kräk, skrik och magont och har nu köpt en ny uppsättning till minsta nykläckta dottern och får i sig sågott som fulla mål utan magont eller kräkningar jämfört mot esska flaskorna de har här (ligger på neo).Dr. brown nappen är inte som avent nappen som är hård, browns är mjuk. Bytte till avent när min dotter va en bit över året, innan dess tog hon inte avent alls.
    ok tack för svaret.. dom ser likadana ut i mina ögon men jag har ju bara sett genom förpackningen
Svar på tråden Dr Brown´s nappflaska.