• MammaOchMaka

Ångrar permanent!!!

Skulle egentligen bara fått lite "lyft" och ville att det skulle se naturligt ut. DET BLEV DET INTE!!! Ett burr som jag absolut inte passar i!
    Vad skall jag göra? Finns det rakpermanter att köpa i "vanliga affärer" eller kan man permanenta om deet med STOOORA spolar???

Hjälp mig någon!!!! Suck....

• Svar på tråden Ångrar permanent!!!
  • Me o Mike

Tycker itne du ska permanenta det igen.. Stackars hår isf..
    Jag tycker du ska gå tillbaka till salongen där du gjorde det! Eller har du gjort det på dig själv??

• Meus Veritas

När pentade du dig?
    Har hört att man inte ska tvätta håret på fem dagar för då förstörs permanenten.......

• Den där Linn

När gjordes denna permanent?
    Ge det några dagar/veckor - i början är oftast riktigt lockigt. Under de följande dagarna kan du dra i håret med fingarna och kamma det efter tvätt.

Permanenta stora lockar nu blir nog inte bra, då får du ju både småa och stora lockar

• Cuthalion

Min permanent höll bara i en dag så har du tur vägrar håret annat än att vara rakt i längden.

För att en permanent skall hålla sig har jag förstått att man skall tvätta det på ett speciellt sätt och sedan låta bli att borsta det. Tvärtom borde ju vara ett sätt för att få den att gå ur, förutsatt att man har tåligt hår.

• motalatjej

permanenta hemma=big no no! håret ska inte tvättas på minst 24 timmar efter permanent. trösten är att håret raknar lite allt efterssom. gör en inpckning och kamma genom det ordentligt, så kan det kanske rakna lite snabbare...

• ThatsHot

mitt likna ett trollhår 1 men sen så blev det snyggt efter sådär 2 mån he he

Svar på tråden Ångrar permanent!!!