• Anonym

Kan man ha 5 barn?

Såklart man kan. Men mitt dilemma är om vi ska skaffa de femte guldklimpen. Vi har fyra underbara ungar och njuter så av dom. Två killar och två tjejer. På ett sätt så känns allt komplett nu, medan andra halvan av mig skriker efter ännu en beebis. Min man är nöjd. Men å andra sidan var han nöjd redan med två och skulle säkert vara lika nöjd med fem. Visst är vi trötta ibland och visst vore det kul att se dessa fyra växa upp nu, kanske ha tid med annat och varandra lite mer.. Men ändå dyker tanken på femman upp.. shit, vad ska vi göra?

• Svar på tråden Kan man ha 5 barn?
  • IsadorasMamma

Skaffa en femma om du känner att du har möjlighet att fortfarande ta hand om alla barnen på samma sätt.

Orken, ekonomin spelar ju lite roll iaf...

Funkar det så hade iaf jag skaffat utan en tanke!

Varför inte?

• Anonym

Min man har ett bra jobb och jag har lärarutbildning. Men med 5 barn kanske man inte orkar jobba? Hus och bil har vi och inte så fasligt stort huslån så ekonomin är väl inte ett problem. Problemet är nog att bestämma sig. Minsta sonen är ett år nu och jag känner att vi borde bestämma oss snart. Jag är snart 35 år så tiden börjar gå ut.. Jag känner mig stark men visst är jag trött också och ibland funderar jag om jag skulle orka. De dagar jag är pigg så tar bebisfebern överhand igen

• Chanteuse

"Ser mig omkring, räknar...1, 2, 3, 4 o 5, jo visst finns dom där"

Visst kan man ha 5 barn. Var själv HELT färdig efter 4:e, skulle absolut inte skaffa fler, men den 4:e blev större o mamma kände att hon var nog inte helt klar...så nu sitter vi o bara väntar på att nummer 5 ska vara färdig jäst o komma ut till oss

• IsadorasMamma
    Anonym skrev 2008-02-26 12:25:46 följande:
    Min man har ett bra jobb och jag har lärarutbildning. Men med 5 barn kanske man inte orkar jobba? Hus och bil har vi och inte så fasligt stort huslån så ekonomin är väl inte ett problem. Problemet är nog att bestämma sig. Minsta sonen är ett år nu och jag känner att vi borde bestämma oss snart. Jag är snart 35 år så tiden börjar gå ut.. Jag känner mig stark men visst är jag trött också och ibland funderar jag om jag skulle orka. De dagar jag är pigg så tar bebisfebern överhand igen
    Ska jag vara ärlig så tror jag inte det blir så skillnad på 4 eller 5 barn =) Allt när det gäller att orka...
    Antar att ni redan har rutiner som funkar eftersom ni är en stor familj & då kommer lillen hänga på!
Svar på tråden Kan man ha 5 barn?