*Jag undrar vem som får betala allt
Jag undrar vem som får betala allt i tv programmen äntligen hemma, bygglov,roomservice mm mm mm
Det är ju värsta lyx renoveringarna i bland.....
Jag undrar vem som får betala allt i tv programmen äntligen hemma, bygglov,roomservice mm mm mm
Det är ju värsta lyx renoveringarna i bland.....
zekå -> jag har roomserviceboken där står det att budgeten för ett rum är, tror jag 28 000:- exkl. hantverkarnas löner då.
det är nog mycket reklamintekter, bra dealer, sponsring och sånt......
Trodde det var de som bor i lägenheterna/husen som själva betalade?
mrshawkins -> inte i room service iaf. i bygglov kan jag tänka mig att det isf är så.
therre
Jaha! Ok!
I Äntligen hemma betalar folk själva materialet tror jag...
där dom kastade så mycket dom hadde, vägde det och fick nya saker for den summan, där fick dom allt gratis...det är iallafall det dom sa...(kommer inte ihåg vad det heter)
från koja till slott
tack!
I Äntligen Hemma fick man själv betala för materialet. Arbetskostnaden får man av tv4 (dumt för dem som vill/skulle kunnat göra rotavdrag då).
Övriga program vet jag inte men det finns säkert samma info på respektive kanal/programs hemsida som jag hittade om Äntligen Hemma...
Kramizza- det är ju bättre att få arbetskostnaden gratis, än att betala för den för att kunna göra rotavdrag....
stackars dom som fick så fuuula renoveringar på äntligen hemma.....så har dom betalat for det också.....
Esping:
Det lär ju alldeles bero på hur stor kostnaden egentligen är... Ett avdrag är ju ibland kanske att föredra.
Vi som köper sponsorernas grejer när vi sett reklamen.
Jag såg ett program (Äntligen Hemma med Martin Timell), där en familj skulle renovera sitt kök. Jag tror att köket gick loss på över 100.000:- (inkl. vitvaror givetvis), men där fick familjen bekosta det själv..... Sedan vet jag inte om de betalar fullt pris på hantverkarna och själva arbetet.....
Kramizza - men gör du avdrag så får du ju en skattelättnad på 30%. Om du får hela arbetskostnaden gratis så är ju det 100%. Då kan ju ett avdrag aldrig vara bättre?
Esping:
Oki! Jag ser mig besegrad. Bor ihop med en som jagar minsta avdrag... Får kanske skylla på det?