• moira80

Gå på Junibacken i sthlm med en 18 månaders?

I brochyren barn i stan stod det att junibacken passar alla åldrar, jag har dock hört på annat håll att det passar större barn mest. Undrar om någon vet då det kostar en del i inträde... Undrar även om postmuseet i gamla stan passar en 18-mån?

tack på förhand!

• Svar på tråden Gå på Junibacken i sthlm med en 18 månaders?
  • korven72

Klart man kan vara där med småkids, dock blir de ju nermejade om det är mycket folk... Vet inte hur mycket behållning 1 18 månaders har i propportion till vad det kostar i entré. Vill hela familjen dit som en familjegrej så är det väl en annan sak iofs.. =)

• miniGrynet

Jag har inte varit på Junibacken men har hört en del om det.
    Verkar trevligt och roligt, men jag hade inte gått dit med dottern redan, om det inte var så att vi gick med familjen eller vänner med lite äldre barn.
    Tror inte att min 18-månaders skulle få ut så mycket av det, men det är säkert olika.
    Då ska man nog välja en dag då det är lite mindre folk, tex inte den här veckan då det är sportlov eller på en helg, så det finns lite mer möjlighet att se allting för dom små.

Postmuseet är inte så jättekul om jag får säga det själv, är nog också för lite äldre barn.

Men Skansen gillar jag, djur är ju alltid roligt liksom!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • sparv78

vi var på junibacken förra sommaren. då var vår kille nästan 4 år, och han var en av dom minsta där. Jag personligen tycket inte att det var värt pengarna!Man får sitta i typ en vagn med 4-5 platser i varje (om jag inte minns helt fel) och sen blir det liksom som en linbana där man åker genom dom olika sagorna. Där dom berättar helt kort om dom. sen är det pippi föreställning efteråt och så kan man köpa fika och gå och handla i shoppen. Jonathan tyckte det roligaste var att ta båten över

• viseversa

det är dyrt och mer anpassat för äldre barn! tror skansen,eller akvariet är bättre. S

• mludvigs

Jag skulle satsa på Skansen, Akvariet eller Spårvagnsmuseet istället.

• fiffiluran

junibacken är dyrt och inte så mycket att göra för de allra minsta.. men från 3 år tycker jag att det är ett superbra ställe! nu var det ett tag sen jag var där men så här minns jag det: först kommer man in till ett "torg" som kallas barnbokens torg, med kullersten och utomhuskänsla.. det är olika "montrar" eller bodar med de olika sagorna som varit stora genom tiderna.. typ elsa beskow, pettsson och findus osv.. Sen kommer man i en tågstation och får kliva på ett tåg (ca 4 platser per vagn) som tar en genom astrid lindgrens sagovärld.. det är helt fantastiskt uppbyggt och det är astrids härliga röst som berättar om sagorna. Resan avslutas med bröderna lejonhjärta och det kan ju vara lite läskigt med Kattla.. När man kommer till ändstationen har man kommit till övre våningen av Junibacken och där bor pippi långstrump.. hennes hus står till förfogande för lek och bus och vissa tider kommer hon ut och har en föreställning. Sen går man ner en trappa och kommer till restaurangen (ganska dyr..) och vidare ut i "utställningen" som byts varje år. Vet inte vad som finns där i år, men gemensamt har iallafall varit en massa LEK för barnen. Man får pilla, dra, klättra och testa allt. Sen kommer bokshoppen med en massa fina grejer och sen är man tillbaka till kapprummet/entrén..

besök deras hemsida www.junibacken.se för priser och vilken utställning det är nu..

• Carbon

Var på junibacken med våran (snart) treåring. Det ända som är något att ha är sagotåget man åker, men våran lilla fattade inte så mycket av det! Mer för större barn och vuxna!
    Sedan tyckte inte jag att det var så fasligt dyrt att gå dit, har för mej att det kostade runt hundringen för vuxen, och tror inte att vi betalade något för våran dotter.

• moira80

Tack för alla svar!!

Mludvigs: vad gör barnen för kul på spårvagnsmusseet??

Svar på tråden Gå på Junibacken i sthlm med en 18 månaders?