• L1J

Billiga och effektiva produkter mot trasiga nagelband och tunna naglar?

som rubriken lyder.. tips?

• Svar på tråden Billiga och effektiva produkter mot trasiga nagelband och tunna naglar?
  • 2007 Mamma

TRIND nagelförstärkare (tror de kostar ca.130-140kr i butik)
    Superbra och gör naglarna hårda!

• ThatsHot

ja en jättebra produkt före NAGELN då det är aco,s nagelförstärkare från apoteket=)
    men sen kan du fråga på kicks men gläm inte o säg BILLIGT! annars går du därifrån med flera kassar

• L1J

Vad kostar den från apoteket?
    Ja det är nog bra att säga billigt.. sen vill jag inte ha så många olika produkter.. nån billig mirakelkur För nagelbanden då? Finns väl oljor för det? Tänkte kolla in Åhléns..

• 2007 Mamma

TRIND är drygt och effektivt du märker stor skillnad på kort tid. Massera nagelbanden med barnolja och massera sedan in med ngn fet kräm.

• L1J

Tack för alla tips! Ska kika runt på stan imorn. Finns det ingen kompinerad produkt både för naglar och band? Jag är inte mycket för att pilla med massa olika krämer och oljor osv..

• Atamon

L1J skrev 2008-02-26 21:14:13 följande:

Tack för alla tips! Ska kika runt på stan imorn. Finns det ingen kompinerad produkt både för naglar och band? Jag är inte mycket för att pilla med massa olika krämer och oljor osv..
    För att få till ett bra resultat med naglarna så måste du nog smörja med olja varje dag, märket Depend har olika oljor som också är bra. Det är bra om du också har ett nagellack på, för att skydda nageln. Nagelförstärkarlack brukar vara så att man ska bättra på ett nytt lager någon gång i veckan (alltså inte ta bort med remover varje gång, utan måla på ett lager till)
    Det tar ju inte så lång stund
  • L1J

Köpte Miracle Nails nagelförstärkare och Mavala nagelbandsolja. Nagelförstärkaren ska man måla på ett nytt lager varje dag och var tredje dag avlägsna två lager innan man målar nytt. Oljan verkar bra, den ska man smörja på innan man lägger sig. Det är ju en del pill men det får man väl ta om man vill ha fina naglar

Svar på tråden Billiga och effektiva produkter mot trasiga nagelband och tunna naglar?