Frk Svår skrev 2008-02-26 14:19:34 följande:
Jag tänkte nämligen att du kanske kunde tillgodogöra dig sommarjobbet som en prakik. Alltså, du sommarjobbar men skolan räknar det som din praktik och du får alltså gjort två flugor på smällen, om du hajar Får du betald praktik?Jag hade nog valt det som känts roligast och som ger mest nytta med tanke på utbildningen. Vad lär du dig mest på? Måste du ändå göra båda så hade jag nog valt att sommarjobba först och då få in en fot och kontakter så jag hade kunnat göra min praktik där senare. Men jag vet ju inte hur svårt det är att få sommarjobb resp praktik...
Jo jag förstod vad du menade men jag lär mig ju inte lika mycket om jag tillgogoräknar sommarjobbet, då arbetar jag ju mest ensam och jag är dessutom tveksam till att man får göra så.
Betald praktik brukar man få och det är ganska svårt att få praktikplats, ofta intervjuer och de tar bara in en om man är en person de senre skulle kunna tänka sig att anställa, eftersom det kostar en del för företaget.
Jag tänkte mer på att det kan vara lättare att få jobb om jag haft praktik där före, då slipper de kanske introduktion etc..