HUr ska man bädda i barnvagnen till en nyfödd?
Som sagt,utöver madrass,plastfrotte,ska det vara kudde o täcke med lakan o påslakan o åkpåse? Hur gör man? *S*
Som sagt,utöver madrass,plastfrotte,ska det vara kudde o täcke med lakan o påslakan o åkpåse? Hur gör man? *S*
Min lillgroda är vinterbarn (22/12) vi bäddar så här:
Liggunderlag under madrassen för att isolera kyla underifrån.
Madrass med lakan
Kudde
Lillgrodan i overall
Bomullsfilt
"Locket" till vagnen
Har varit ordentligt varmt trots någon minusgrad.
Behövs verkligen plastfrotte i vagnen? Barnet har ju ändå blöja, kläder och ytterkläder på sig.
Kudde ska man inte ha till för små barn eftersom deras nackar inte klarar det. Däremot kan man lägga ett extra lager lakan vid huvudändan så det är lätt att byta om barnet kräks.
jag har hört att man ska ha kudde till bebisar, det finnsju för nyfödda oxså, annars så kan ju huvudet bli lite platt på ena sidan ellet nåt sånt..
jag har hört att bebisars nackar inte klarar det men en tunn kudde kanske funkar då.
Beror väl kanske lite på när bebisen föds, alltså hur varmt det är, och om du har en mjuklift eller hårdlift också. i mjuklift har vi haft lammfäll kudde och filt.
såg att du väntar ett midsommarbarn, då hade jag nog skippat täcket iaf! Plastad fotte verkar inte så skönt heller, det andas inte. Om det är riktig sommar hade jag nog bara sett till att botten var mjuk och skön, haft en kudde och sen haft nån lagom filt och en kudde. Ett solparasoll är bra på sommaren.
finns kudde för 0-3 månader och kudden är rekommenderad
Min son är född på sommaren och vi bäddade bara med lakan, tunn kudde och bomullsfilt som täcke.
Tack!